Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o Povaha produktu
o Způsob jeho nákupu
o Požadavky na služby
o Možnost kontroly podmínek prodeje
Přímé a nepřímé distribuční cesty
Přímá distribuční cesta
výrobce spotřebitel
o Uchování vlastnických práv, plná zodpovědnost a kontrola, bezprostřední kontakt a zpětná vazba
o Zakázky, které jsou ojedinělé, mezi výrobce a objednatele nevchází žádný mezičlánek, v momentu
kdy použijeme na distribuční cestu alespoň 1 prostředníka, porušíme přímou distribuční cestu
o Zásilkové prodeje, vlastní prodejny, podomní prodeje
o Výhody – výrobce si sám po celou dobu kontroluje produkt, sám si za něj zodpovídá, přímý kontakt
se spotřebitelem, přímá zpětná vazba
o Sem patří i podnik, který má své vlastní kamenné prodejny, kde prodává své zboží zákazníkům
Nepřímá distribuční cesta
výrobce distribuční mezičlánek/ky spotřebitel
o Nevýhody - Ztráta kontroly, snížení flexibility versus know-how mezičlánků
o Výhody - Vhodná při časovém, prostorovém a sortimentním rozdílu výroby a poptávky, =úbytek
prodejních cest
o Otázka motivace a řízení vztahů s mezičlánky
o Vstupuje alespoň 1 mezičlánek, přijímá od výrobce a sám distribuuje konečnému spotřebiteli
o Jinak budou vypadat distribuční cesty u spotřebního zboží a jinak u průmyslových výrobků
Spotřebitelské trhy B2C
Multichannel marketing – vícečetná distribuční strategie, vychází z předpokladu, že zintenzivněním
distribuce lze zvyšovat konkurenceschopnost firmy
Průmyslové trhy
Zákazníkem není konečný spotřebitel, ale firma B2B
Maloobchod tu nevystupuje, je to trh B2B
Organizace prodejních cest