Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

o  Povaha produktu 
o  Způsob jeho nákupu 
o  Požadavky na služby 
o  Možnost kontroly podmínek prodeje 

Přímé a nepřímé distribuční cesty 

  Přímá distribuční cesta   

výrobce  spotřebitel 

o  Uchování vlastnických práv, plná zodpovědnost a kontrola, bezprostřední kontakt a zpětná vazba 
o  Zakázky, které jsou ojedinělé, mezi výrobce a objednatele nevchází žádný mezičlánek, v momentu 

kdy použijeme na distribuční cestu alespoň 1 prostředníka, porušíme přímou distribuční cestu 

o  Zásilkové prodeje, vlastní prodejny, podomní prodeje 
o  Výhody – výrobce si sám po celou dobu kontroluje produkt, sám si za něj zodpovídá, přímý kontakt 

se spotřebitelem, přímá zpětná vazba 

o  Sem patří i podnik, který má své vlastní kamenné prodejny, kde prodává své zboží zákazníkům 

  Nepřímá distribuční cesta 

výrobce  distribuční mezičlánek/ky  spotřebitel 

o  Nevýhody - Ztráta kontroly, snížení flexibility versus know-how mezičlánků 
o  Výhody - Vhodná při časovém, prostorovém a sortimentním rozdílu výroby a poptávky, =úbytek 

prodejních cest 

o  Otázka motivace a řízení vztahů s mezičlánky 
o  Vstupuje alespoň 1 mezičlánek, přijímá od výrobce a sám distribuuje konečnému spotřebiteli 
o  Jinak budou vypadat distribuční cesty u spotřebního zboží a jinak u průmyslových výrobků 

Spotřebitelské trhy B2C 

  Multichannel marketing – vícečetná distribuční strategie, vychází z předpokladu, že zintenzivněním 

distribuce lze zvyšovat konkurenceschopnost firmy 

Průmyslové trhy 

  Zákazníkem není konečný spotřebitel, ale firma B2B 
  Maloobchod tu nevystupuje, je to trh B2B 

Organizace prodejních cest 

Témata, do kterých materiál patří