Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Moje_matro_PSYCHO_1

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (70.49 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • funkce rodiny: biologická, ekonomická, ochrana a pomoc, výchova, uspokojování lásky a porozumění

  • Ontogenetický vývoj

    • období ontogenetického vývoje:

      • prenatální a postnatální (1. věk – od narození do dospělosti; 2. věk – 20 až 60 (65); 3. věk – 65 a více)

    1. Prenatální období – 9 měsíců a rozděleno na 3 trimestry

    • zárodečné období – od početí do 3. týdne – základy nervového systému

    • embryonální období – 4. až 12. týden – základy hlavních orgánů

    • fetální období – 13. týden až narození – vývoj orgánů se dokončuje, reaguje na podněty

    • 4. – 5. měsíc pohyb; 6. měsíc akustické podněty; 8. – 9. měsíc prudké pohyby

    1. Přirozený příchod na svět

      • porod – po porodu pokládáno matce na břicho zachování tělesného i sluchového kontaktu

    2. Novorozenecké období

      • přibližně 1 měsíc, doba adaptace, přizpůsobení novým podmínkám

    3. Kojenecké období (1. rok)

      • seznámení s okolím, poznání zákonitostí prostředí

      • 3. měsíc sledování (do 35 cm); 3. až 5. měsíc pozorování; 6. měsíc sedí; 12. měsíc leze, rozvoj řeči

    4. Batolecí období (1-3 roky)

      • uvědomění vlastního JÁ, experimentování s NE

      • krize 3 let – selektování příkazů, aby si nedělalo, co chce

      • dovednosti: přes den udržení čistoty, jíst lžící, pít z hrníčku, 300-1000 slov

    5. Předškolní dětství (4-7 let)

      • hledá společnost, začíná se projevovat rozdílnost, dokonalost motoriky, snaha o společensky významnou práci, období hry, cca 3500 slov

    6. Mladší školní věk (10-11 let)

      • účelně vzdělávací činnost, rozvoj zájmové činnosti, změny v soc. chování, zvyšování sebevědomí

    7. Puberta (13-15 let)

      • 2. tvarová přeměna – výraznější individuální rozdíly, činnost zaměřená na budoucí život

    8. Adolescence (18-21 let, do konce studia)

      • zapojení do společenského života v plném rozsahu, budování nezávislosti na rodině, manželství

    9. Mladší dospělý věk (do 30 let)

      • zvýšená fyzická i psychická výkonnost, silnější motivace v učení

    10. Střední dospělý věk (30-45 let)

      • maximální tvořivé a psychické vypětí, stabilita v rodinném životě a při výchově dětí, ke konci období disharmonie

    11. Starší dospělý věk (45-60 let)

      • optimální výkon ve vysokých řídících funkcích, zhoršuje se mechanické učení

    12. Počáteční stáří (60-75 let)

      • v pracovní sféře odstup z řídících funkcí, přechod na funkce poradní, ukončení pracovní kariéry

    13. Pokročilé stáří (75-90 let)

      • populace se snižuje na čtvrtinu, ztráta životního partnera, obavy ze smrti

    14. Krajní stáří (90-110 let)

      • nepatrný zlomek populace, člověk odkázán na opatrovnickou péči

    Vývoj osobnosti

    • vývoj jedince je ovlivněn vnitřní výbavou a vnějším prostředím

    • Genotyp jedince – dané meze a možnosti vývoje v genovém programu

    • Fenotyp – osobnost vyvinutá vlivem prostředí (z 1 genotypu se mohou vyvinout fenotypicky odlišní jedinci)

    Témata, do kterých materiál patří