Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-komplet-2017

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (355.07 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • závěr hodnotícího pohovoru

    • shrnout vše, o čem se diskutovalo a na čem se oba partneři dohodli

    • vyžadovat, aby hodnocený reagoval na projednávané otázky, ověřovat si, zda jsou stanoviska shodně pochopena, popř. dát možnost doplnit další, k věci se vztahující náměty a myšlenky

    • nejdůležitější ujednání a závazky písemně podchytit, např. do stručného záznamu o pohovoru

  • obsah hodnotícího formuláře

    • jméno a datum narození hodnoceného

    • název útvaru, ve kterém pracovník pracuje

    • současné pracovní místo

    • délka hodnoceného období

    • způsob a zvolené metody hodnocení

    • počet bodů ke zvoleným kritériím

    • slovní charakteristika osobních vlastností pracovníka

    • nová zjištění z hodnotícího pohovoru

    • představy pracovníka o své budoucí činnosti a dalšímu rozvoji v podniku

    • opatření k osobnímu rozvoji

    • návrh na převedení na jiné úkoly, doporučení postupu na vyšší místo nebo návrh na propuštění pracovníka

    • datum a místo

    • podpis hodnoceného, nadřízeného a vyššího nadřízeného pracovníka

  • Hlavní chyby hodnocení
    • přecenění prvního dojmu

    • unáhlené soudy

    • předsudky

    • oslnění výraznou vlastností

    • přecenění dobře známých kolegů

    • posuzování podle sebe ‑ např. přílišná ohleduplnost, přísnost, nejistota

    Příprava hodnoceného pracovníka
    • co se mi líbí na mém zaměstnání a co se mi naopak nelíbí

    • co jsem měl dokázat, tj. jaké cíle jsem měl splnit v předcházejícím období, za které se hodnocení koná

    • co se mi povedlo velmi dobře, výborně a co naopak znamenalo jednoznačný neúspěch

    • jaké změny by napomohly ke zlepšení mého pracovního výkonu

    • jaká motivace by mně pomohla, abych pracoval s větším úsilím, případně chutí

    • může mně v tom někdo pomoci (vedoucí, spolupracovníci) nebo je to jen a jen moje záležitost

    • existují překážky ze strany firmy, pro které nemohu podávat takový výkon, jak bych si sám představoval a jaké

    • jaké požadavky a nároky bude na mé schopnosti a dovednosti klást mé zaměstnání v dalším období, které cíle by měly být vytčeny

    • je moje kvalifikace adekvátní předpokládaným požadavkům nebo potřebuje zlepšit, pokud ano, v čem a jak

    Přednáška 8 – Rozvoj pracovníků

    Osnova přednášky

    • příprava pracovníků

    • vzdělávání a metody vzdělávání

    Příprava pracovníků

    • celoživotní proces vzdělávání, zvyšování (prohlubování, rozšiřování) kvalifikace, formování osobnosti pracovníků.

    Oblasti přípravy pracovníků
    • vzdělávání, tj. formování základních znalostí a dovedností

    • kvalifikace neboli profesní příprava, orientovaná na přípravu na povolání, tj. formování specifických dovedností

    • rozvoj, tj. další vzdělávání a rozšiřování kvalifikace

    Oblast kvalifikace neboli profesní přípravy
    • základní příprava na povolání

    • orientace pracovníka neboli uvedení pracovníka do práce a na pracoviště (adaptace)

    • prohlubování kvalifikace – doškolování

    • rekvalifikace – přeškolování

    Témata, do kterých materiál patří