Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Sikora - bakalářská práce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.11 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

1.1.1 Vývoj základních schopností a dovedností v prepubescenci 4

1.1.2 Kognitivní vývoj v prepubescenci 5

1.1.3 Emoční vývoj a socializace v prepubescenci 6

1.2 Vývoj identity a sebepojetí v prepubescenci 10

1.3 Činnost dětí v prepubescenci 12

2. Pubescence 13

2.1 Vývojové proměny v prepubescenci 16

2.1.1 Vývoj základních schopností a dovedností v prepubescenci 16

2.1.2 Kognitivní vývoj v prepubescenci 17

2.1.3 Emoční vývoj a socializace v prepubescenci 18

2.2 Vývoj identity a sebepojetí v prepubescenci 21

2.3 Činnost dětí v prepubescenci 23

2.4 Výchovný přístup k dětem v pubertě 24

II. VÝZKUMNÁ ČÁST 25

1. Metodologie 25

1.1 Cíl 25

1.2 Respondenti (účastníci) 25

1.3 Popis sběru dat 25

1.4 Metoda analýzy 26

2. Analýza 29

2.1 Rozdělení respondentů do skupin a úprava dat pro analýzu 29

2.2 Postup analýzy 30

2.3 Analýza dat a interpretace 3

2.3.1 Mladší respondenti 31

2.3.2 Starší respondenti 35

3. Diskuze 40

Závěr 43

Použitá literatura 45

Seznam pŘÍloh 47

Přílohy

1

ÚVOD

Téma své bakalářské práce jsem si vybral na základě svého dlouholetého zájmu o problematiku faktorů ovlivňující dítě, případně jeho nejbližší okolí, na rozhraní prepubescence – pubescence a především při raném období pubescence. Podle mého názoru hraje jednu z nejdůležitějších rolí to, jakým způsobem je nejbližším okolím, především členy rodiny, zejména rodiči, chápán již jen samotný význam a charakter slova puberta či puberťák.

Na základě vlastních osobních zážitků a zkušeností z období, kdy jsem sám byl ve věku těsného rozhraní před pubertou a na počátku puberty, jsem vnímal slovo puberťák jako něco tak ošklivého a zcela vyvádějícího z míry, že jsem nechtěl ani připustit, že by se něco takového vůbec mohlo týkat mě. O to více mě osobně opravdu až velice silně frustrovalo, když mi někdo řekl „Jde vidět, že začínáš být puberťákem,“ „S tebou začíná válet puberta,“ nebo „Heleďme se na toho puberťáka, jak to s ním tříská!“ Postupně jsem začal chápat, že puberta je ve skutečnosti jen nějaké období lidského života, kterým si musím projít i já sám, a že slovo puberťák mi sice zdí velice otřesně, avšak ve skutečnosti je to jen pojmenování pro člověka, který se nachází v určitém životním období. Hodně jsem si však také především uvědomoval, proč to slovo na mě působí tak příliš hanlivě. Bylo tomu tak, jelikož již v mém nejbližším okolí, mou rodinou, zejména mými rodiči, na mě samotný výraz puberťák působil jako něco abnormálně problematického až zlého.

Po překonání pro mě snad vnitřně nejbolestivější fáze tohoto raného období mé pubescence mě místy docela zajímalo, jak podobné životní období mohou prožívat ostatní lidé, kteří jsou na rozhraní vývojového období před pubescencí a v počáteční fázi pubescence. Poslední dobou mě začalo velice zajímat, jak vnímají pojem puberťák samotné děti, které se nachází před tímto vývojovým obdobím, dále děti, které jsou na samotném rozhraní prepubescence – pubescence a děti, které by již spadaly do období pubescence. Toto zaujetí mě nakonec motivovalo ke zpracování své bakalářské práce.

Témata, do kterých materiál patří