Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1. Pedagogika jako vědní obor

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. file:///C:/Users/mfolt/Desktop/P2_17_cl_02_Kooperativni_106_125.pdf

  2. file:///C:/Users/mfolt/Desktop/Ped3_2017_01_Uvodnik_185_190.pdf

  3. file:///C:/Users/mfolt/Desktop/P2_17_cl_03_Formativni_126_146.pdf

  • dvě čísla Učitelských novin, kde je článků mnoho:

  1. file:///C:/Users/mfolt/Desktop/učitelské%20noviny%202017-25.pdf

  2. file:///C:/Users/mfolt/Desktop/učitelské%20noviny%202017-26.pdf

Často se ve všech periodikách objevuje problematika jednotných státních maturit – že je to nesmysl, když jsou středoškolské obory výrazně obsahově diferencované. Jak to ale řešit?

Dalším tématem jsou i jednotné přijímací zkoušky (viz Učitelské noviny).

Ped. periodika se také zabývají např. formativním hodnocením v praxi, kooperativním učením v praxi, postavením učitele v dnešní škole (viz Pedagogika).

Já jsem pro tento úkol vybrala studii od Veroniky Laufkové s názvem Formativní hodnocení v praxi české základní školy z časopisu Pedagogika:

file:///C:/Users/mfolt/Desktop/P2_17_cl_03_Formativni_126_146.pdf

Kritické posouzení textu:

Jedná se o empirickou studii, v níž se autorka zaměřuje na kvalitu hodnocení na českých školách a potřebu posílit zvláště formativní hodnocení. Cíl, metody sběru dat a výsledky této studie, která byla podpořena praktickým výzkumem na záměrně vybrané škole (pětiletý projekt zde zavedený), jsou popsány v abstraktu.

V úvodu – z výzkumů vyplývá neuspokojivá kvalita hodnocení na školách, především kvůli nedostatečnému poskytování zpětné vazby.

Jednotlivé podkapitoly mají vždy nadpis vztahující se k jejich obsahu. První tedy pojednává o tom, co vlastně formativní učení je. Druhá potom popisuje výzkum (cíle, metody, otázky…). A ve třetí podkapitole jsou popsány výsledky, velký prostor je zde věnován konkrétním poznatkům vybrané učitelky a jejím metodám uplatňování FH. V poslední části jsou popsána pozitiva a přínos FH a nějaké „rady“ pro možné zavedení FH do školy.

Cílem bylo zjistit postoje angažovaných (žáků, učitelů, mentorky) k FH.

Text obsahuje velké množství citací z odborné literatury i poznámek pod čarou, jenž doplňují či vysvětlují autorkou zamýšlený obsah. Často autorka cituje učitelku Kristýnu i její žáky, což lépe dokládá skutečnost. Celkové rozložení textu je přehledné, důležité pojmy jsou tučně vytištěny. Text je doplněn o tabulku a graf, opět to přispívá k lepší přehlednosti a ilustraci již napsaného.

Témata, do kterých materiál patří