Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
vede k aktivnímu postoji v obhajování a dodržování lidských práv a svobod
vede k pochopení pravidel a zákonů pro fungování společnosti
rozvíjí komunikační a argumentační schopnosti a dovednosti
prohlubuje empatii…..
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
pomáhá překonat předsudky a stereotypy
kultivuje postoje k Evropě
utváří pozitivní postoje ke kulturní rozmanitosti a jinakosti
upevňuje smysl pro zodpovědnost
rozvíjí schopnost racionálně uvažovat
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
poskytuje žákům základní znalosti o různých etnických skupinách
pomáhá orientovat se ve společnosti
učí žáky komunikovat a žít ve skupině s cizími příslušníky
znalost zákl.pojmů – diskriminace, xenofobie, rasismus, národnost, netolerance…
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA
umožňuje pochopení souvislostí mezi lokálními a globálními problémy
přispívá k chápání vztahům člověka a prostředí
poskytuje VDN nezbytné pro žádoucí jednání občana vůči prostředí
vede k péči o životní prostředí
učí se komunikovat o problémech ŽP, obhajovat svá stanoviska …..
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
kritické čtení a vnímání mediálních sdělení (bulvár, reklama, zpravodajství…)
interpretace vztahu mediálních sdělení a reality
fungování a vliv médií ve společnosti
tvorba mediálních sdělení
10. Management školy a třídy. Metody evaluace výchovných a vzdělávacích zařízení (vnější, vnitřní, možnosti). Image školy. Státní správa v řízení školství ČR. Samospráva v řízení školství ČR. Česká školní inspekce. Školská zařízení a školské služby.
V oblasti řízení školství a školy je třeba řešit řadu specifických problémů – jde např.
- o organizační struktury systému řízení školství,
- řešení participace rodičů a ostatních občanů na řízení škol prostřednictvím školských rad,
- řešení problémů školské inspekce apod.
– to řeší právě teorie řízení školství a školy – management školy
Management školy je strukturován do tří hlavních oblasti :
plánování a materiální zajištění
organizace procesů
kontrola a hodnocení
Subsystémy školního managementu jsou:
a) makrořízení – zkoumá např. řízení ze strany školské správy, regulativní a normativní aspekty, sociální otázky ve školství apod.
b) mikrořízení – se zabývá otázkami vnitřního řízení školy
c) řízení pedagogického procesu (výuky) – usměrňování procesu ze strany vedení školy, předmětových komisí, třídních učitelů, jednotlivých učitelů.
Teorie řízení výuky má nejblíže k didaktice a teorii výchovy.
Management třídy
motivování, vedení a hodnocení žáků, utváření pravidel a postupů, prevence problémového chování, prevence poruch učení, adaptační kurzy, intervence u problémového chování a jednání.