Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

  • vede k aktivnímu postoji v obhajování a dodržování lidských práv a svobod

  • vede k pochopení pravidel a zákonů pro fungování společnosti

  • rozvíjí komunikační a argumentační schopnosti a dovednosti

  • prohlubuje empatii…..

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • pomáhá překonat předsudky a stereotypy

  • kultivuje postoje k Evropě

  • utváří pozitivní postoje ke kulturní rozmanitosti a jinakosti

  • upevňuje smysl pro zodpovědnost

  • rozvíjí schopnost racionálně uvažovat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • poskytuje žákům základní znalosti o různých etnických skupinách

  • pomáhá orientovat se ve společnosti

  • učí žáky komunikovat a žít ve skupině s cizími příslušníky

  • znalost zákl.pojmů – diskriminace, xenofobie, rasismus, národnost, netolerance…

ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • umožňuje pochopení souvislostí mezi lokálními a globálními problémy

  • přispívá k chápání vztahům člověka a prostředí

  • poskytuje VDN nezbytné pro žádoucí jednání občana vůči prostředí

  • vede k péči o životní prostředí

  • učí se komunikovat o problémech ŽP, obhajovat svá stanoviska …..

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • kritické čtení a vnímání mediálních sdělení (bulvár, reklama, zpravodajství…)

  • interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

  • fungování a vliv médií ve společnosti

  • tvorba mediálních sdělení

10. Management školy a třídy. Metody evaluace výchovných a vzdělávacích zařízení (vnější, vnitřní, možnosti). Image školy. Státní správa v řízení školství ČR. Samospráva v řízení školství ČR. Česká školní inspekce. Školská zařízení a školské služby.

V oblasti řízení školství a školy je třeba řešit řadu specifických problémů – jde např.

- o organizační struktury systému řízení školství,

- řešení participace rodičů a ostatních občanů na řízení škol prostřednictvím školských rad,

- řešení problémů školské inspekce apod.

– to řeší právě teorie řízení školství a školy – management školy

Management školy je strukturován do tří hlavních oblasti :

  • plánování a materiální zajištění

  • organizace procesů

  • kontrola a hodnocení

Subsystémy školního managementu jsou:

a) makrořízení – zkoumá např. řízení ze strany školské správy, regulativní a normativní aspekty, sociální otázky ve školství apod.

b) mikrořízení – se zabývá otázkami vnitřního řízení školy

c) řízení pedagogického procesu (výuky) – usměrňování procesu ze strany vedení školy, předmětových komisí, třídních učitelů, jednotlivých učitelů.

Teorie řízení výuky má nejblíže k didaktice a teorii výchovy.

Management třídy

  • motivování, vedení a hodnocení žáků, utváření pravidel a postupů, prevence problémového chování, prevence poruch učení, adaptační kurzy, intervence u problémového chování a jednání.

Témata, do kterých materiál patří