Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • výkon funkce pedagogického pracovníka

  • rozsah přímé pedagogické činnosti

  • další vzdělávání pedagogických pracovníků apod.

RVP ZV

byl přijat ministerstvem školství v roce 2001. Velkým pozitivem tohoto programu je snaha zredukovat mechanické osvojování poznatků a na stranu druhou spíše zvyšovat kompetence žáků.

Úloha základního vzdělávání podle RVP ZV

- navazuje na výchovu v rodině a na předškolní vzdělávání

  • 2 na sebe navazujících stupních vzdělávání:

Základní vzdělávání na 1. stupni

  • usnadňuje svým pojetím přechod žáků z předškolního vzdělávání a rodinné péče do povinného, pravidelného a systematického vzdělávání

  • motivuje žáky k dalšímu učení

  • založeno na poznávání individuálních potřeb, možností a zájmů každého žáka, jejich respektování a rozvíjení

Základní vzdělávání na 2. stupni

  • pomáhá žákům získat VDN, které jim umožní samostatné učení

  • a utváření takových hodnot a postojů, které vedou žáky k uvážlivému a kultivovanému chování, k zodpovědnému rozhodování, začlenění do společnosti

Úkolem základního vzdělávání je poskytovat všem dětem (bez rozdílu pohlaví, rasy, sociálního zařazení apod.) základy všeobecného vzdělání.

CÍLE ZÁKLADNÍHO VZDELÁVÁNÍ – RVP ZV

Základní vzdělávání má žákům pomoci utvářet a postupně rozvíjet klíčové kompetence a poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání orientovaného zejména na situace blízké životu a na praktické jednání.

  • umožnit žákům osvojit si strategie učení a motivovat je pro celoživotní učení

  • podněcovat žáky k tvořivému myšlení

  • vést žáky k otevřené komunikaci

  • rozvíjet u žáků schopnost spolupracovat

  • učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní a sociální zdraví

  • vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem

  • pomáhat žákům poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti

  • rozhodovat o vlastní životní a profesní orientaci

KLÍČOVÉ KOMPETENCE

Smyslem a cílem vzdělávání je vybavit všechny žáky souborem klíčových kompetencí na úrovni, která je pro ně dosažitelná.

Kompetence k učení

Na konci základního vzdělávání žák:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, projevuje ochotu věnovat se dalšímu studiu a celoživotnímu učení

  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě

  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy

  • samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky porovnává, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry pro využití v budoucnosti

  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich

Témata, do kterých materiál patří