Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Otokar Chlup (1875-1965):

  • filozof, zabýval se pedopsychologií a experimentální psychologií, cestoval po zdokonalení se v cizích jazycích (Anglie, Belgie, Švýcarsko)

  • ideál výchovy hledal u Montaigne a Locka

  • šířil osvětu, věnoval se organizační a vědecké činnosti, organizoval sdružení „Nové školy“, zřídil Poradnu pro volbu povolání, zaměřil se na psychotechnický výzkum, na výzkum duševních projevů u dětí méně schopných, vývoj pedagogických idejí v novém věku, zřídil ústav pro experimentální pedagogiku, požadoval VŠ vzdělání pro všechny učitele

  • Dílo:

    • Pedagogika

    • SŠ didaktika

Václav Příhoda (1889-1979):

  • pocházel z učitelské rodiny, po vyléčení se z TBC se stává profesorem NJ a FJ

  • ve svých dílech se zaměřuje na filozofické a literárně kritické problémy

  • snaží se o reformu ve školství, požaduje VŠ vzdělání učitelů, zabývá se experimentální pedagogikou, problematikou zkoušení, řízením pokusných škol

  • na Chicagské univerzitě studoval výzkumné pedagogické a psychologické experimentální metody ve školství

  • pobývá střídavě v Čechách a v USA

  • Dílo:

  • Psychologický výběr ve výchově

  • Základy všelidské filozofie

  • Organizační a učební plán reformních škol

  • Úvod do pedagogické psychologie

  • Ontogeneze lidské psychiky

  • Školské měření – studie

  • Psychologický výběr na školách amerických

Otakar Kádner (1870-1936):

  • zabýval se experimentálním výzkumem v české pedagogice

  • Dílo:

  • Dějiny pedagogiky (1923-1924)

  • Základy obecné pedagogiky (1925-1926)– 3 díly

  • Vývoj a dnešní soustava školství (1929-1933)-4 svazky

8. Pedagogický reformismus, jeho charakteristika, zdroje, hlavní proudy a představitelé. Aktuálnost reformních pedagogických snah v současnosti.

  • 20. století je stoletím nebývalých proměn politických, ekonomických i kulturních

  • Od počátku 20. století také narůstá požadavek nové výchovy, kt. by byla adekvátní novým podmínkám i potřebám jednotlivce i společnosti.

  • Sílí kritika tradiční výchovy a školy a formulují se požadavky na moderní výchovu.

Co kritizoval reformismus na tradiční škole:- převážně intelektualistické zaměření,nedostatek zřetele ke komplexnímu rozvoji jedince. - nedostatek pracovních činností a technického rozvoje, - jednostranná orientace na učení a podcenění rozvoje aktivity a tvořivosti. - nepřiměřeně klima,pracovní a životní režim, - přemíra drilu a nátlaku. - malá citlivost vůči dítěti - izolace školy od života,od rodiny i od kulturních institucí.

  • odtrženost od života, nadměrné množství látky vedoucí nevyhnutelně k přetěžování,

  • centrálně schvalované učební osnovy,

  • autoritativní postavení a chování učitele,

  • nedostatečný zřetel k individualitě žáka.

Tím byl vyhlášen boj herbartismu s jeho intelektualismem a receptivním charakterem. Je to hnutí zezdola, zabývá se hlavně výchovnou praxí, ne teorií. Bez reformismu by nevznikla alternativnost.

Témata, do kterých materiál patří