Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Marketingovou komunikační politikou je možné ovlivňovat image pozitivním směrem. Škola v tom případě ve své komunikaci musí vyjadřovat jasný pohled o sobě, své představě, zdrojích kterými disponuje pro svůj účel a jasně ukazovat svoji strategii.
Měřením image zjistíme, jaké jsou pohledy jednotlivých skupin respondentů na silné a slabé stránky školy, které jsme zobrazili např. v grafickým vyjádřením.
Doporučujeme ovšem vzít v úvahu nejen výsledek měření image, ale i výsledky odborného hodnocení. Pro ZŠ a SŠ to je např. hodnocení ŠÚ, ČŠI, SWOT analýza školy zpracovaná managementem. Odlišnosti mezi profesionálním hodnocením školy a výsledkem měření image zejména u veřejnosti a studentů je nutné brát v úvahu při vytváření strategie dalšího postupu.
Při plánování je samozřejmě opět vhodné zapojit ostatní pracovníky školy a někdy i studenty!
Plán musí zahrnovat nejen úkoly, ale i etapy s časovým plněním, personální, materiální a finanční zabezpečení aktivit a samozřejmě také způsob kontroly.
Ve strategiích zaměřených na image se objevují následující kroky:
diagnóza negativních příčin
jejich minimalizování
vytváření pozitivního prestiže školy v regionu
udržování pozitivního image
informování komunity o činnosti školy
Image školy je ovlivnitelná jak objektivními charakteristikami školy (budova a její okolí, vybavení atd.), tak subjektivními charakteristikami vnímání instituce jednotlivými skupinami respondentů. Současná image instituce (a to zejména v oblasti vzdělávání) je obyčejně založená na její předešlé pověsti.
Státní správa v řízení školství ČR
Státní správu České republiky ve školství vykonávají tyto orgány:
Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy MŠMT
zpracovává koncepci vzdělávání,
řídí výkon státní správy v oblasti školství,
schvaluje učební plány (osnovy),
schvaluje finanční normativy na žáka,
registruje vnitřní předpisy vysokých škol.
zajišťuje a provádí kontrolu správnosti a efektivnosti využití finančních prostředků,
jmenuje a odvolává ředitele škol, školského úřadu, inspektora
výroční zprávu předkládá Poslanecké sněmovně
stanoví náležitosti vysvědčení, tiskopisů a jejich zpracování a evidence
vydává metodiku pro vypracování ŠVP.
stanoví vyhláškou podrobnosti o:
zřizování a rušení škol a školských zařízení
plnění školní docházky
pravidlech hodnocení a klasifikace žáků, druzích výchovných opatření
podmínkách a organizaci přijímacího řízení
postupu při integraci postižených do škol
Česká školní inspekce
kontroluje dodržování právních předpisů v oblasti školství,
provádí inspekční činnost.
řízena ministerstvem; v čele je ústřední školní inspektor, který navrhuje školní inspektory – vykonávají školní inspekci, vydávají inspekční zprávu
ve školách zajišťuje, kontroluje a hodnotí výsledky vzdělávání a průběh vzhledem k osnovám, personální a materiální podmínky; efektivní hospodaření = vykonává ve školách státní kontrolu dodržování předpisů, norem
navrhuje vyřazení školy ze sítě
výsledky inspekční činnosti musí zaměstnanci projednat s ředitelem a do 14 dnů mohou podat připomínky
vykonává kontrolu využívání finančních prostředků státního rozpočtu.
