Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Marketingovou komunikační politikou je možné ovlivňovat image pozitivním směrem. Škola v tom případě ve své komunikaci musí vyjadřovat jasný pohled o sobě, své představě, zdrojích kterými disponuje pro svůj účel a jasně ukazovat svoji strategii.

Měřením image zjistíme, jaké jsou pohledy jednotlivých skupin respondentů na silné a slabé stránky školy, které jsme zobrazili např. v grafickým vyjádřením.

Doporučujeme ovšem vzít v úvahu nejen výsledek měření image, ale i výsledky odborného hodnocení. Pro ZŠ a SŠ to je např. hodnocení ŠÚ, ČŠI, SWOT analýza školy zpracovaná managementem. Odlišnosti mezi profesionálním hodnocením školy a výsledkem měření image zejména u veřejnosti a studentů je nutné brát v úvahu při vytváření strategie dalšího postupu.

Při plánování je samozřejmě opět vhodné zapojit ostatní pracovníky školy a někdy i studenty!

Plán musí zahrnovat nejen úkoly, ale i etapy s časovým plněním, personální, materiální a finanční zabezpečení aktivit a samozřejmě také způsob kontroly.

Ve strategiích zaměřených na image se objevují následující kroky:

  • diagnóza negativních příčin

  • jejich minimalizování

  • vytváření pozitivního prestiže školy v regionu

  • udržování pozitivního image

  • informování komunity o činnosti školy

Image školy je ovlivnitelná jak objektivními charakteristikami školy (budova a její okolí, vybavení atd.), tak subjektivními charakteristikami vnímání instituce jednotlivými skupinami respondentů. Současná image instituce (a to zejména v oblasti vzdělávání) je obyčejně založená na její předešlé pověsti.

Státní správa v řízení školství ČR

Státní správu České republiky ve školství vykonávají tyto orgány:

Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy MŠMT

  • zpracovává koncepci vzdělávání,

  • řídí výkon státní správy v oblasti školství,

  • schvaluje učební plány (osnovy),

  • schvaluje finanční normativy na žáka,

  • registruje vnitřní předpisy vysokých škol.

  • zajišťuje a provádí kontrolu správnosti a efektivnosti využití finančních prostředků,

  • jmenuje a odvolává ředitele škol, školského úřadu, inspektora

  • výroční zprávu předkládá Poslanecké sněmovně

  • stanoví náležitosti vysvědčení, tiskopisů a jejich zpracování a evidence

  • vydává metodiku pro vypracování ŠVP.

  • stanoví vyhláškou podrobnosti o:

  • zřizování a rušení škol a školských zařízení

  • plnění školní docházky

  • pravidlech hodnocení a klasifikace žáků, druzích výchovných opatření

  • podmínkách a organizaci přijímacího řízení

  • postupu při integraci postižených do škol

Česká školní inspekce

  • kontroluje dodržování právních předpisů v oblasti školství,

  • provádí inspekční činnost.

  • řízena ministerstvem; v čele je ústřední školní inspektor, který navrhuje školní inspektory – vykonávají školní inspekci, vydávají inspekční zprávu

  • ve školách zajišťuje, kontroluje a hodnotí výsledky vzdělávání a průběh vzhledem k osnovám, personální a materiální podmínky; efektivní hospodaření = vykonává ve školách státní kontrolu dodržování předpisů, norem

  • navrhuje vyřazení školy ze sítě

  • výsledky inspekční činnosti musí zaměstnanci projednat s ředitelem a do 14 dnů mohou podat připomínky

  • vykonává kontrolu využívání finančních prostředků státního rozpočtu.

Témata, do kterých materiál patří