Pedagogika - stará 2 orámečkované
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Zařízení školního stravování - Zařízení školního stravování zajišťuje stravování dětí, žáků a studentů v době jejich pobytu ve škole nebo ve školském zařízení; pro děti v mateřské škole a žáky základní školy (a nezletilé žáky středních škol) mají zřizovatelé povinnost tuto službu zajistit,
Školská výchovná a ubytovací zařízení - Domovy mládeže, internáty, školy v přírodě.
Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků - Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků zajišťují další vzdělávání pedagogických pracovníků, poskytují školám a školským zařízením poradenství v otázkách metodiky a řízení škol a školských zařízení a dále zprostředkovávají informace o nových směrech a postupech ve vzdělávání a zajišťují koordinaci podpůrných činností pro školy a školská zařízení, rozvojových programů a dalších akcí.
Školská zařízení pro výkon ústavní výchovy, ochranné výchovy a pro preventivně výchovnou péči - Dětské domovy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy.
11. Axiologické dimenze a hodnotová orientace člověka jako součást jeho výchovy (axiologie, pojem hodnota – hodnoty,vztah mezi potřebou a hodnotou, druhy hodnot, dimenze biologická, civilizační a kulturní, globální ohrožení, konzumní orientace, humanismus, tolerance).
Axiologie – nauka o hodnotách a hodnocení
Hodnota – je nejen to, co je k životu nezbytné, nutné, potřebné a užitečné (např. příroda, vzduch, sluneční světlo, teplo, déšť, ekonomický smysl hodnoty – zboží, které nakupujeme) ale i to, čeho si vážíme, co obdivujeme, co ctíme, i to co milujeme, co je nám drahé - a v tom se právě lišíme (vlast, domov, rodina, rodná řeč, čest, pracovitost, poctivost, pravdomluvnost x blahobyt, komfort, kariéra, společenské postavení, vliv a moc)
- i společenské skupiny výběrem hodnot liší (rodiny, dětské i pracovní kolektivy, kluby a spolky, etnické skupiny národy, organizace, profese, společenské třídy, církve, státy) se integrují a odlišují od ostatních především svými hodnotovými orientacemi – tedy tím, co pokládají za důležité
- hodnoty, které jsou humanistické, demokratické tolerujeme, i když je nesdílíme
Hodnoty úzce souvisí s potřebami. Táž potřeba může být uspokojena různými hodnotami, táž hodnota může uspokojovat různé potřeby člověka.
Hodnoty jsou důležitými motivy lidského chování – ovšem jen zvnitřnělé (interiorizované) hodnoty, které jedinec přijal za své.
Druhy hodnot:
Kladná hodnota – uspokojuje potřebu organismu, vyvolává pocit libosti
Ztráta kladné hodnoty nebo záporná hodnota – vyvolává nelibost
Pravé hodnoty – domov, rodina, čest, pracovitost, poctivost……
Pomíjivé h. – blahobyt, komfort, kariéra, společ.postavení….
Dimenze biologická