Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

11. metoda hodnocení (odměna a trest) – působí na emoce dětí a psychiku

12. metoda pověřování úkolem nebo funkcí – učí se plnit pravidelné úkoly, rozhodovat, organizovat, řídit…

13. metoda utváření samospráv a spolupráce se samosprávou

Prosociálnost je schopnost konat dobro pro druhé bez očekávání odměny nebo protislužby

Prosociální chování – je zaměřeno na pomoc nebo prospěch jiných osob, skupin nebo dosahování společných cílů bez aktuálního očekávání odměny.

Altruismus (= vlastnost) - nesobeckost; nezištný zájem, vztah, láska k lidem. Je to rys, který vyjadřuje zaměření na druhé, pomoc, druhým lidem, příklon k druhým lidem, kteří jsou jiní, třeba nějakým způsobem znevýhodnění nebo prostě potřebují pomoc; zájem o ně, otevřenost, ochota pomáhat, postarat se.

Socializace – proces začleňování do společnosti

Výchova k prosociálnosti jako základ mravní výchovy (projekt Etická výchova)

Projekt vede ke spojení lidí pří mimořádných situací, katastrofách, rozšíření dobrovolnické organizace

výchova k prosociálnosti – první program k prosociálnosti byly vytvořeny v USA - jak odstranit ve společnosti odcizení, nezájem a agresivitu mezi lidmi.

Od 1.9.2010 se bude zařazen nový doplňující vzdělávací obor Etická výchova

doplňující vzdělávací obor je tvořen z témat:

  • Mezilidské vztahy a komunikace,

  • Pozitivní hodnocení sebe.

  • Pozitivní hodnocení druhých.

  • Kreativita a iniciativa.

  • Řešení problémů a úkolů.

  • Přijetí vlastního a společného rozhodnutí.

  • Interpersonální a sociální empatie.

  • Asertivita.

  • Zvládnutí agresivity a soutěživosti.

  • Sebeovládání.

  • Řešení konfliktů.

  • Prosociální chování v osobních vztazích.

  • Pomoc, darování, dělení se, spolupráce, přátelství.

  • Prosociální chování ve veřejném životě.

  • Solidarita a sociální problémy.

Těžiště tohoto průřezového tématu povede k občanským ctnostem (humanita, láska k lidem, soucítění, přátelství, pomoc, odpovědnost, spolupráce, aktivita pro dobré věci…).

Občanské ctnosti úzce souvisí s tím, jaký je člověk ve svém soukromí – v neveřejné oblasti svého prožívání a jednání.

Ke skutečnému lidství a dobré morálce, projevující se v prosociálním chování, by měly vést všechny vyučovací předměty – všechny složky školního kurikula, a to především použitím prožitkové výukové strategie, která obsahuje přijetí žáka učitelem i skupinou žáků, pozitivní motivaci, prožitek žákova úspěchu.

Cílem je kladný přístup žáka k sobě samému a z toho pramenící jeho kladný přístup k životu, k ostatním lidem, k živé i neživé přírodě, ke kulturním a jiným hodnotám, které lidé vytvářejí;

13. Problém kázně a svobody ve výchově (sociálně-filosofické souvislostí kázně a svobody, anomie, liberalismus, postmodernismus, kázeň, druhy kázně, individuální a sociální funkce kázně, příčiny neukázněného chování žáků; základní podmínky, prostředky a metody výchovy ke školní ukázněnosti).

Témata, do kterých materiál patří