Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • volné odpovědi – U nezasahuje do odpovědi Ž, odpověď analyzuje z hlediska celku i části, systému učiva

  • odpovědi řízené dílčími otázkami

  • kombinované zkoušky

  • úlohy, jimiž žák projeví schopnost myslet, řešit problémy

  • nevýhodou je časová náročnost, lze prověřit jen málo žáků najednou, do zkoušení se může promítnout tréma, zdravotní stav, učitelova zkušenost a jiné vlivy

Písemné zkoušení

  • v krátké době lze vyzkoušet za stejných podmínek více žáků najednou, otázky lze předem připravit

  • bývá zpravidla průkaznější a objektivnější než ústní zkoušení, je časově hospodárné, v krátké době lze vyzkoušet více žáků ze stejného učiva

  • je jednou z forem samostatné práce, ve které žák prokáže, jak si osvojil učivo

  • písemné práce jsou zpětnou vazbou pro učitele a na základě analýzy chyb je možno cílevědomě odstranit nedostatky

  • z některých písemných prací lze diagnosticky posoudit žákovy aplikační schopnosti, stylizační schopnosti, věcnost, gramatickou úroveň, samostatnost, originalitu

  • žák může odpovědi zaznamenávat několika způsoby:

  • písemně – slovem

  • písemně – číslem

  • graficky – schematickou kresbou

  • kombinovaně

  • projektem – písemným, grafickým návrhem, řešením problému, rozvrhem řešení, navržením organizačního postupu

Metoda explorační

  • U se dotazuje Ž či rodičů, klade nejdříve otázky tak, aby zjistil celkové zaměření a v druhé části explorace analyticky zjišťuje podrobnosti, které jej zajímají

  • otázky lze klást ústně (ústní dotazování) nebo písemně (pomocí dotazníků)

Dotazník

  • je používán méně často, musí mít řadu vlastností (např. jasný cíl, co chce poznat; přesné určení, komu se zasílá; správný styl otázek; otázky klást přímo a nepřímo;…)

  • mladším dětem bývá často cizí, proto se většinou používá s jinými metodami

  • klad - vysoká racionálnost, snadné vyhodnocení a možnost srovnávání údajů

  • nedostatek – omezená objektivnost, nedůvěra respondentů, v průběhu není přímý styl

Anamnéza

  • zjišťuje u problémových žáků dřívější výchovné podmínky, zdravotní stav.

  • má 3 části: 1) osobní data dítěte; 2) rodinná anamnéza a 3) vlastní anamnéza

Didaktické testy

– podstatou je série otázek daných všem žákům, vyžadují krátkou, jednoznačnou odpověď z několika možných variant.

- snaží se zjišťovat nejen pamětní schopnosti, ale i úroveň pedagogicky rozvíjených racionálních dovedností a schopností v příkladech, v praxi

- výhody – zjistí stav vědomostí a dovedností rychle u všech žáků z velkého celku učiva; dávají žákům stejné možnosti a úkoly za stejných podmínek; procvičují učivo a zajišťují jeho opakování; umožňují přesněji klasifikovat; jsou relativně objektivnější; zmenšují rozdíly v podmínkách,…

- nevýhody – vedou k mechanickému klasifikování, učitelé potom opomíjejí jiné metody zkoušení a spoléhají se na testy; málo respektují pedagogickou stránku,…

Témata, do kterých materiál patří