Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Dospělí: tuláctví, toxikomanie, osoby žijící nedůstojným způsobem života (bezdomovci). Příčiny různé – strach, obavy, neshody, prostředí školy a rodiny.

Možnosti řešení: krizová centra, D-centra, Linka důvěry, SVP pro děti a mládež, azylové domy, DPL, VÚ

Antisociální chování

  • protispolečenské chování

  • agresivita

  • těžká toxikomanie – stimulační látky, opiáty, halucinogeny

  • sexuální aberace (úchylky) – fetišismus, exhibicionismus, voyerství

  • není možno řešit ambulantně – zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, léčebny, vězení

Příčiny: je výjimkou, aby jedinec okamžitě propadl antisociálnímu chování

- krádeže, loupeže, vandalství, agresivita, vraždy, organizovaný zločin, trestná činnost spojená s toxikomanií

Dispozice k poruše chování

  • vliv sociálního prostředí, genetické dispozice, poruchy citové oblasti, poruchy vnímání, aj.

Psychologické znaky – odlišnosti intelektuální, citové a volní

Intelekt- většinou slabší průměr a podprůměr – snížená sebekritičnost, neschopnost posoudit dostatečně a včas danou situaci, zvážit důsledky vlastního jednání a chování

Chudý emocionální život – jedinci často sami citově deprivovaní nebo subdeprivovaní, se změněným citovým prožíváním, deformovaná hierarchie hodnotového systému

Volní sféra –slabá vůle, uspokojování vlastních aktuálních potřeb bez ohledu na okolí, snížení sebeovládání, impulzivita, nízká frustrační tolerance

Sociální znaky

Rodina – závažné poruchy funkcí rodiny, neúplné rodiny, výrazně konfliktní soužití rodičů v úplných rodinách, členové rodiny mají problémy se zákonem, nižší sociální status rodiny – členové mají základní vzdělání nebo vyučení v oboru, závislost na návykových látkách, někdy i nedostatky po stránce hygienické a zdravotní

Škola – nezájem o vzdělávání – záškoláctví, školní neúspěšnost = nižší kvalifikace, která znesnadňuje uplatnění na trhu práce – peníze nelegálním způsobem. Po nástupu do zaměstnání mají časté absence, neboť většinou vykonávají práci, která je neuspokojuje, k níž nenašli vztah.

Volný čas – netráví s rodiči nebo v zájmových kroužcích, většinou potulování, členství v partě – delikventní činnosti (parta se stává náhradní primární skupinou). K získání finančních prostředků – krádeže, prostituce, obchod s drogami.

rizikové přístupy k edukaci žáků s poruchovým chováním:

1. přístup k individualitě žáka je málo citlivý – např. u žáka s poruchou učení,

2. učitelé mají k žákům nepatřičná očekávání - nadhodnocené, žák ho ani nemůže naplnit,

3. nestálost učitelů v řízení chování žáků – nedůslednost, kontrola žáků vede ke zmatku,

4. pokyny jsou podané nefunkčním způsobem,

5. neefektivní pokyny ke strategiím školní práce,

Témata, do kterých materiál patří