Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

úkoly TV

  • v oblasti zdravotní, v oblasti vzdělávací a v oblasti výchovné

ÚKOLY TV

Oblast zdravotní

  • upevňování a rozvoj zdraví prostřednictvím rozvoje tělesné zdatnosti

  • osvojení si zásad a způsobů osobní hygieny a otužování

  • vytvoření návyků správné životosprávy a pohybového režimu

  • poučení o vlivu alkoholu, nikotinu a drog na zdraví, tělesnou výkonnost a zdatnost

Oblast vzdělávací

  • žák si osvojuje specifické VDN

  • poznatky o tělesných cvičeních, hrách, gymnastice, sportu a turistice

  • názvosloví, technika, styl a taktika, základy metodiky a pravidla provádění činností

  • názvy používání tělovýchovných zařízení, nářadí, náčiní

  • organizace práce v hodinách TV

Oblast výchovná

  • fyzická námaha, soutěživost, překonávání překážek, společenská povaha jednotlivých tělocvičných aktivit přispívají k utváření významných charakterových a volních vlastností (např. přátelství, spravedlnost, čestnost, obětavost, cílevědomost, ukázněnost,…)

  • tělovýchovný proces poskytuje také dostatek příležitostí pro neformální výchovu k humanismu a demokracii

pohybový režim žáků

pohybová činnost :

  • před a během výuky,

  • o přestávkách,

  • ve školní družině,

  • cvičení v přírodě,

  • školy v přírodě,

  • výlety, atp.

zdravotně orientovaná zdatnost:

- ovlivňuje zdravotní stav nebo se k dobrému zdravotnímu stavu vztahuje

Mezi složky zdravotně orientované zdatnosti zařazujeme: -

kardiovaskulární zdatnost, svalová zdatnost ( svalové dysbalance, držení těla ), kloubní pohyblivost ( flexibilita ) a

složení těla.

Pojetí zdraví:

  • Propojení tělesných, duševních a sociálních funkcí lidského organismu

  • Schopnost vyrovnávat se s měnícími se vlivy vnějšího prostředí

A. holistické (celostní) – spočívá v celistvosti struktury lidské bytosti a jejího prostředí

B. Interakční pojetí (dynamické) - složky zdraví a nemoci se vzájemně ovlivňují a mají svou dynamiku. Změna v jedné znamená změnu na dalších úrovních.

Čím zdravější jsou vnější složky přírodního a sociálního prostředí, tím účinněji je podporována složka vnitřní.

Zdraví chápeme jako výsledek interakcí a vzájemných vlivů člověka, přírody, prostředí, ale i našich postojů, myšlení a způsobů života.

Stěžejním cílem projektu je naučit děti již od mateřské školy postojům spočívajících na úctě ke zdraví a praktickým dovednostem chránící zdraví. Tento cíl mají naplňovat i dospělí angažovaní ve škole. Podstatou je vytvoření zdravého prostředí a výchova dětí ke zdravým životním návykům a zdraví podporujícímu chování.

Podpora zdraví

1. Projekt Škola podporující zdraví

  • Je výchova harmonický rozvinuté osobnosti se schopností všestranně se vzdělávat pro další profesi a zařazení do praxe v každodenním životě

  • garant projektu = Národní centrum podpory zdraví

  • podstatou je vytvoření zdravého prostředí v našich školách a výchova dětí ke zdravým životním návykům a chování; omezení rigidních a nevyhovujících přístupů ( direktivnost, bezohlednost vůči osobnosti žáka, …)

Témata, do kterých materiál patří