Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

hlavní cíle:

  • rozvoj schopností žáků a učitelů orientovat se v hlavních oblastech zdravého životního stylu ( ZŽS)

  • orientace na ZŽS celé komunity, školy, obce

  • kultivace vztahů uvnitř školy, zlepšení atmosféry

  • spolupráce s rodiči, budování neformálních vztahů

  • Ochrana dětí před přetěžováním, stresy a úzkostnými stavy

  • Pohybový režim a ochrana před statickým přetížením (v hodinách TV, o přestávkách, v ostatních vyučovacích hodinách)

  • Ochrana před infekcemi a otužování

  • Výchova ke správné výživě ( školní obědy, přesnídávky, pitný režim )

  • Zdravotní výchova protikuřácká, protialkoholní, proti toxikomániím

  • Výchova k pohybu a sportu, relaxační cvičení

2.Program "Zdravá škola"

  • péče o zdravé klima školy, mezilidské vztahy, výchova ke zdravým životním návykům

  • koordinátor – Národní centrum podpory zdraví

  • Zatím je u nás asi 92 Zdravých základních škol.

cíle a zásady Zdravé školy

  • zdraví ve Zdravé škole je chápáno jako celkový stav fyzické, psychické a sociální pohody,

  • projekt Zdravá škola snaží o celkově zdravou atmosféru ve škole, která spočívá na

4 základních pilířích:

pohoda prostředí - věcného – učebny, vybavení….,

sociálního - vstřícnost, úctu, důvěru, snášenlivost, ochodu pomoci,

organizačního - střídání práce a odpočinku, zdravé výživy, pohybu

zdravé učení (smysluplnost, možnost výběru, přiměřenost, spoluúčast, spolupráce, motivující hodnocení, přirozenost, klidná a otevřená atmosféra, samostatnost žáků, zaujímání vlastních postojů, hledání konstruktivních nápadů, uvědomění si odpovědnosti za své konání, podpora zvídavosti a spontánnosti, respektování potřeb jednotlivce, rozvoj komunikace, diferencovaný a individuální přístup k žákům

zadávání práce podle schopností žáka, vytváření prostoru pro vzdělávání talentovaných žáků, včasná diagnostika žáka, snaha o integraci postižených, chyba je jedním ze stupňů učení...)

otevřené partnerství (škola je modelem demokratického společenství, pořádá veřejné akce apod.)

výchova ke zdravému životnímu stylu –

- je záležitostí všech pracovníků školy.

Děti je třeba vést v tom smyslu, že každý je zodpovědný za své zdraví.

Děti budou průběžně seznamovány s faktory, které jejich zdraví ohrožují a naopak,

s faktory které jejich zdraví ovlivňují pozitivně.

18. Rodina jako edukační prostředí. Kooperace v edukačních vztazích mezi učitelem a rodiči žáků (rodina, funkce rodiny, znaky funkční rodiny, postavení rodiny mezi výchovnými činiteli, standardy rodinné výchovy dětí školního věku, komponenty rodinného prostředí žáků; kooperace, kooperace jako vzájemnost, kooperace jako partnerství, základní modely spolupráce školy s rodinou, typy rodinného zázemí žáka, kooperační dovednosti učitele).

Témata, do kterých materiál patří