Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Standardy rodinné výchovy dětí školního věku:

- výchova rozumové oblasti (kognitivní výchova dětí)

- utváření mravních rysů (čestnost, pravdomluvnost, ukázněnost, úcta k lidem, - utváření vztahů dětí k lidem - vytváření vztahů k práci a při volbě povolání - vytváření vztahů dítěte ke kráse - výchova zdravotní, tělesná a sportovní - výchova ekologická, sexuální, tvořivá, asertivní

Komponenty rodinného prostředí žáků:

  • Demograficko-psychologické podmínky rodinného prostředí,

  • Materiálně-ekonomické faktory rodinného prostředí,

  • Kulturně-pedagogická stránka rodinného prostředí.

kooperace = spolupráce, součinnost, spolupůsobení lidí, kteří jsou zainteresováni na výsledném produktu společných činností - - škola, rodina a veřejnost tvoří tři vrcholy pomyslného trojúhelníku, ve kterém se utvářejí vzáj. vztahy

Kooperace učitel - rodiče:

Realizuje se zvláště v následujících formách:

  1. pravidelné informace o žácích a jejich hodnocení, podávané učitelem rodičům

  2. společné třídní schůzky učitelů a rodičů

  3. pravidelné konzultace učitelů s rodiči

  4. individuální rozhovory učitelů s rodiči za přítomnosti žáka

  5. konzultace učitelů s rodiči v případě problémů žáka

  6. vstupy rodičů do třídy spojené s pozorováním dítěte ve škol. prostředí

  7. učitelova znalost situace v rodinách

  8. zvláštní postavení je přisuzováno třídnímu učiteli – přirozeně se od něj očekává, že je nejlépe informován o celkové vzdělávací a výchovné situaci žáka ve své třídě.

kooperace škola - rodiče:

Významný sociální vztah ovlivňující úspěšnost VV procesu, učení žáků a jejich rozvoj.

Je podporováno partnerství ve vztahu škola - rodič.

Jeho předpokladem je vzájemná otevřenost, informovanost a ochota komunikovat.

Rozvíjí se různé formy spolupráce.

K nim patří:

  • informační publikace o životě školy, jejích cílech a programu- zpravodaje, letáčky, příručky, informační nástěnka, webové stránky

  • participace rodičů na rozhodování o škole prostřednictvím zastoupení rodičů ve škole (výbory, rady)

  • systematické rozvíjení kontaktů rodič – škola

  • aktivní spoluúčast rodičů na životě školy

  • umožnění vstupu rodičů do vyučování a návštěvy učitelů v hodinách

  • společné programy a domácí úkoly pro rodiče a žáky

  • uč. informuje rodiče hlavně o známkách žáků, měl by ale rodičům vysvětlit, co je chce naučit a jak mu mohou pomoci

  • pro komunikaci uč. s rodiči slouží hlavně rodičovské schůzky; někteří uč. posílají jednou za týden či měsíc domů zprávy, jimiž rodiče seznamují s tím, co jejich děti ve škole dělají – to podporuje ochotu a porozumění rodičů;

  • škola je i poskytovatelem poradenských služeb – fce výchovného poradce (jeho ustanovení je povinné)

Poradce plní úkoly informační, poradenské, odborně metodické, diagnostické a koordinační

Témata, do kterých materiál patří