Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 3

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (965.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Zahrnuje několik fází:

  1. opětovné vybavení

  2. popis a rozbor klíčových prvků

  3. hodnocení či přehodnocení

  4. způsoby vysvětlení

  5. přijetí rozhodnutí

  6. stanovení další strategie.

Profesionální sebereflexe učitele je nutnou podmínkou jeho odborného růstu, jeho pedagogické kompetence a odborní a lidské zodpovědnosti.

28. Poruchy chování žáků a jejich možná náprava

  • specifické poruchy chování mohou být způsobeny:

  • primárně jako součást obrazu LMD a deficitů dílčích funkcí

  • sekundárně jako důsledek prožívání neúspěchu, negativního hodnocení dospělých a zejména jako „výraz pocitu bezmoci vůči obtížím“.

  • Primární symtomatologie spočívá:

  • v poruchách pozornosti

  • v infantilním chování

  • ve zvýšené vzrušivosti

  • v závěrech z výzkumů se často hovoří o nápadném chování, někteří zdůrazňují hlavně agresivitu

  • obranné a vyhýbavé mechanismy (zvyšující se tlak doma i ve škole, aby dítě více četlo, psalo, vede dítě k odmítání práce pro školu – zapomíná úkoly, ztrácí sešity a záznamníčky úkolů, falšuje podpisy rodičů,…)

  • Kompenzační chování (vytahují se, šaškují, zlobí,…)

  • Úzkostné stažení se do sebe

⇒ Žák s poruchami chování

  • dlouhodobě nerespektuje sociální normy

  • jsou zde určité nápadnosti – citová chladnost, nedostatečná schopnost empatie, nemá pocit viny, nemá dobré vztahy s kamarády, nedůvěřuje jiným, za své chyby osočuje jiné, vztahy k druhým jsou povrchní, pro druhého se angažuje jen za nějaké výhody, nezvládá sociální role, má nižší frustrační toleranci, častým rysem osobnosti je agresivita,..

  • o žáku s poruchami chování hovoříme až tak v době staršího školního věku

  • působení musí být dlouhodobé – důležité je vytyčení cílů

Klasifikace poruch chování z hlediska věku:

Nejmladší věkovou skupinu sociálně narušených můžeme nazvat jako dětskou prekriminalitu (od 5 do 8 let). Jedná se v 90% o jedince, kdy převažuje jednání s charakterem přečinu. Jsou to většinou prvopachatelé, kdy intenzita jejich jednání nenabyla rozsáhlé společenské závažnosti. K výraznějšímu výskytu dětské prekriminality dochází s počátkem školní docházky a její tendence se stupňuje s věkem.

Juvenilní delikvence, neboli kriminalita mladistvých (od 15 do 18 let). Objevuje se celá řada trestných činů, které se svou povahou přibližují kriminalitě dospělých, s častou recidivou. Většinu delikventních jedinců tvoří ekonomicky závislí jedinci s ukončeným základním vzděláním bez kvalifikace.

Kriminalita dospělých – jedná se o skupinu jedinců nad 18 let, vyznačují se rozsáhlou trestnou činností s častou recidivou.

V této souvislost je třeba rozlišit tzv. mladé dospělé (od 18 do 24 let), kteří vzhledem ke svému duševnímu vývoji by měli být ovlivňováni převážně pedagogickými snahami.

Klasifikace z hlediska stupně narušení a stupně společenské závažnosti:

Témata, do kterých materiál patří