RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
nároky na finanční zabezpečení a rozdíl mezi nezbytnou a optimální úrovní je spíše v kvalitě jejich
naplňování.
Část D
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
153
11 Zásady pro zpracování, vyhodnocování a úpravy školního
vzdělávacího programu ŠVP je školský dokument, který v souladu se školským zákonem zpracovává podle RVP ZV
každá škola realizující základní vzdělávání39. ŠVP vychází z konkrétních vzdělávacích záměrů školy,
zohledňuje potřeby a možnosti žáků, reálné podmínky a možnosti školy i oprávněné požadavky
zákonných zástupců žáků. Má na zřeteli postavení školy v regionu i sociální prostředí, ve kterém bude
vzdělávání probíhat. Vzdělávací proces na konkrétní škole se pak uskutečňuje podle ŠVP, který si
škola vypracovala40.
Ředitel školy odpovídá za zpracování ŠVP v souladu s RVP ZV, jeho vyhodnocování
a případné úpravy. Koordinuje práci na tvorbě ŠVP nebo pověří funkcí koordinátora svého zástupce
nebo jiného člena pedagogického sboru. Samotná příprava ŠVP, jeho následné vyhodnocování
a úpravy jsou výrazem pedagogické autonomie i odpovědnosti celé školy za způsob a výsledky
vzdělávání. Proto je vhodné, aby se na zpracování ŠVP, na vyhodnocování jeho jednotlivých částí
a případných úpravách podíleli všichni učitelé příslušné školy, kteří jsou spoluodpovědní za realizaci
jednotlivých částí ŠVP v podmínkách dané školy.