RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
teplo, bezhlučnost, čistota, větrání, velikost sedacího a pracovního nábytku, hygienické vybavení
prostorů);
dodržování zákazu kouření, pití alkoholu a požívání jiných škodlivin v budově a areálu školy;
ochrana žáků před úrazy;
výrazné označení všech nebezpečných předmětů a částí využívaných prostorů; pravidelná kontrola
zařízení z hlediska jejich bezpečnosti;
dostupnost prostředků první pomoci, kontaktů na lékaře či jiné speciální služby, praktická
dovednost učitelů poskytovat první pomoc.
Psychosociální podmínky: vytváření přátelského prostředí, podmínek pro zdravé učení a otevřené partnerství jak mezi žáky
a učiteli, tak mezi učiteli a vedením školy;
vzdělávání propojené v přiměřené míře s každodenním životem;
přiměřenost vzdělávání věku a motivující hodnocení – respekt k individualitě žáků, hodnocení
v souladu s jejich individuálními možnostmi a dosaženým pokrokem, dostatek zpětné vazby,
tolerantnost k chybám;
příznivé sociální klima – posilování vzájemné úcty, tolerance, uznání, empatie, spolupráce
a pomoc druhému, sounáležitost se třídou, školou;
ochrana žáků před násilím, šikanou a dalšími patologickými jevy;
spoluúčast žáků na vzdělávání a životě školy, která přechází do modelu demokratického
společenství – budování komunity na principech svobody, odpovědnosti, stability společných
pravidel, spravedlnosti, spolupráce;
včasná informovanost žáků a zákonných zástupců žáků o dění uvnitř školy i mimo ni.