RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
podmínky pro uskutečňování RVP ZV Vzdělávání vycházející z RVP ZV by mělo být podpořeno odpovídajícími podmínkami.
V souladu s koncepčními vzdělávacími dokumenty, obecně platnými předpisy a normami,
vzdělávacími potřebami žáků a potřebami pro pedagogickou činnost učitelů jsou v RVP ZV vymezeny
materiální, personální, hygienické, organizační a jiné podmínky.
Uvedené podmínky představují optimální stav, se kterým by se měly jednotlivé školy
poměřovat a k němuž by se měly s podporou zřizovatele postupně přibližovat a dále jej rozvíjet.
Při vytváření podmínek na konkrétní škole je vhodné zvažovat:
potřeby žáků a učitelů;
kvalitu, funkčnost a estetičnost prostředí ve škole;
optimalizaci sociálních vztahů;
efektivitu vzdělávání žáků a dosahování osobního maxima každého žáka;
realizaci zájmových činností;
spolupráci se všemi účastníky a partnery vzdělávacího a výchovného procesu.
Prostorové a materiální podmínky: kmenové (univerzální) učebny vybavené víceúčelovým a funkčním zařízením;
speciální učebny a prostory (v souladu se vzdělávacím obsahem školy)
- jazykové, ICT, fyzikální, chemické, přírodopisné, zeměpisné, pro hudební a výtvarnou
výchovu aj. vybavené speciálním nábytkem, (laboratorními) přístroji, nástroji, materiálem
a pomůckami, audiovizuální technikou,
- tělovýchovné (i přírodní a pronajaté) vybavené bezpečným povrchem, nářadím a náčiním,
- pracovní (dílny, kuchyně, pozemky pro zahradnickou činnost) vybavené vhodnými přístroji,
nářadím atd.;
prostorové uspořádání třídy a pracovního místa respektující nároky na žáka se speciálními