RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
V případě škol a tříd zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona jsou v ŠVP vždy uváděny
předměty speciálně pedagogické péče, ostatní školy tak činí v případě poskytování tohoto podpůrného
opatření konkrétnímu žákovi.
Škola zřízená podle § 16 odst. 9 vypracuje samostatný ŠVP podle RVP ZV. V případě třídy
zřízené podle § 16 odst. 9 může škola vypracovat ŠVP například formou přílohy ke stávajícímu ŠVP
28
Pod pojmem „speciálně pedagogická intervence“ se rozumí zajištění předmětů speciálně pedagogické péče pro žáky
s přiznanými podpůrnými opatřeními, které jsou zaměřeny na oblast logopedických obtíží, řečové výchovy, nácviku
sociální komunikace, zrakové stimulace apod.
29
Pod pojmem „pedagogická intervence“ se rozumí vzdělávání žáka s přiznanými podpůrnými opatřeními ve
vyučovacích předmětech, v nichž je třeba zlepšit jeho výsledky učení, případně kompenzovat nedostatečnou domácí
přípravu na výuku.
30
Jejich podrobnější specifikace se nachází ve speciální sekci webových stránek NÚV, dostupné z: www.nuv.cz.
Část D
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
147
(příloha bude mít strukturu ŠVP, ale nebudou v ní uvedeny ty části, které by kopírovaly stávající
ŠVP).
8.3
Podmínky vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními
Pro úspěšné vzdělávání těchto žáků je potřebné zabezpečit (případně umožnit):
uplatňování principu diferenciace a individualizace vzdělávacího procesu při organizaci činností