RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Na úrovni IVP je možné na doporučení ŠPZ (v případech stanovených Přílohou č. 1 vyhlášky
č. 27/2016 Sb.) v rámci podpůrných opatření upravit očekávané výstupy stanovené ŠVP24,případně
upravit vzdělávací obsah
25 tak, aby byl zajištěn soulad mezi vzdělávacími požadavky a skutečnými
možnostmi žáků a aby vzdělávání směřovalo k dosažení jejich osobního maxima.
K úpravám očekávaných výstupů stanovených v ŠVP se využívá podpůrné opatření IVP. To
umožňuje u žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními od třetího stupně podpory (týká se žáků
s lehkým mentálním postižením)
26 upravovat očekávané výstupy vzdělávání, případně je možné
přizpůsobit i výběr učiva. Upravené očekávané výstupy pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními
vzdělávané podle RVP ZV musí být na vyšší úrovni, než jsou očekávané výstupy stanovené v RVP
ZŠS.
Úpravy obsahu a realizace vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními od třetího
stupně podpůrných opatření jsou předmětem metodické podpory. Pedagogickým pracovníkům bude
zajištěna metodická podpora formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
K úpravám vzdělávacích obsahů stanovených v ŠVP dochází v IVP žáků s přiznanými
podpůrnými opatřeními od třetího stupně (týká se žáků s lehkým mentálním postižením). To znamená,
že části vzdělávacích obsahů některých vzdělávacích oborů lze nahradit jinými vzdělávacími
obsahy nebo celý vzdělávací obsah některého vzdělávacího oboru lze nahradit obsahem jiného
vzdělávacího oboru27, který lépe vyhovuje jejich vzdělávacím možnostem. VIVP žáků s přiznanými