RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
21
§ 16 odst. 1 školského zákona.
22
§ 16 odst. 3 školského zákona.
23
§ 16 odst. 2 školského zákona.
24
§ 16 odst. 2 písmeno e) školského zákona.
25
§ 16 odst. 2 písmeno b) školského zákona.
26 Příloha č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb.
27
Příloha č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb.
Část D
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
146
podpůrnými opatřeními třetího stupně (týká se žáků s lehkým mentálním postižením) a čtvrtého stupně
lze v souvislosti s náhradou části nebo celého vzdělávacího obsahu vzdělávacích oborů změnit
minimální časové dotace vzdělávacích oblastí (oborů) stanovené v kapitole 7 RVP ZV.
Pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními spočívajícími v úpravě vzdělávacích obsahů
může být v souladu s principy individualizace a diferenciace vzdělávání zařazována do IVP na
doporučení ŠPZ speciálně pedagogická28 a pedagogická intervence29. Počet vyučovacích hodin
předmětů speciálně pedagogické péče je v závislosti na stupni podpory stanoven v Příloze
č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb. Časová dotace na předměty speciálně pedagogické péče je poskytována
z disponibilní časové dotace.
Při vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením je třeba zohledňovat jejich specifika:
problémy v učení – čtení, psaní, počítání; nepřesné vnímání času; obtížné rozlišování podstatného
a podružného; neschopnost pracovat s abstrakcí; snížená možnost učit se na základě zkušenosti,
pracovat se změnou; problémy s technikou učení; problémy s porozuměním významu slov; krátkodobá
paměť neumožňující dobré fungování pracovní paměti, malá představivost; nedostatečná jazyková
způsobilost, nižší schopnost číst a pamatovat si čtené, řešit problémy a vnímat souvislosti.