Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

                                                      
21 

§ 16 odst. 1 školského zákona. 

22 

§ 16 odst. 3 školského zákona. 

23 

§ 16 odst. 2 školského zákona. 

24 

§ 16 odst. 2 písmeno e) školského zákona. 

25 

§ 16 odst. 2 písmeno b) školského zákona. 

26   Příloha č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb. 
27 

Příloha č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb. 

Část D 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 146 

podpůrnými opatřeními třetího stupně (týká se žáků s lehkým mentálním postižením) a čtvrtého stupně 
lze  v souvislosti  s  náhradou  části  nebo  celého  vzdělávacího  obsahu  vzdělávacích  oborů  změnit 
minimální časové dotace vzdělávacích oblastí (oborů) stanovené v kapitole 7 RVP ZV. 

Pro  žáky  s přiznanými  podpůrnými  opatřeními  spočívajícími  v úpravě  vzdělávacích  obsahů 

může  být  v souladu  s  principy  individualizace  a  diferenciace  vzdělávání  zařazována  do  IVP  na 
doporučení  ŠPZ  speciálně  pedagogická28  a pedagogická  intervence29.  Počet  vyučovacích  hodin 
předmětů  speciálně  pedagogické  péče  je  v  závislosti  na  stupni  podpory  stanoven  v  Příloze 
č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb. Časová dotace na předměty speciálně pedagogické péče je poskytována 
z disponibilní časové dotace. 

Při  vzdělávání  žáků  s lehkým  mentálním  postižením  je  třeba  zohledňovat  jejich  specifika: 

problémy  v učení  –  čtení,  psaní,  počítání;  nepřesné  vnímání  času;  obtížné  rozlišování  podstatného 
a podružného;  neschopnost  pracovat  s abstrakcí;  snížená  možnost  učit  se  na  základě  zkušenosti, 
pracovat se změnou; problémy s technikou učení; problémy s porozuměním významu slov; krátkodobá 
paměť  neumožňující  dobré  fungování  pracovní  paměti,  malá  představivost;  nedostatečná  jazyková 
způsobilost, nižší schopnost číst a pamatovat si čtené, řešit problémy a vnímat souvislosti. 

Témata, do kterých materiál patří