RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Mezi podpůrná opatření, která se kromě běžných pedagogických opatření ve vzdělávání žáků
s lehkým mentálním postižením osvědčují, patří například posilování kognitivních schopností
s využitím dynamických a tréninkových postupů, intervence s využitím specifických, speciálně
pedagogických metodik a rozvojových materiálů; pravidelné a systematické doučování ve škole,
podpora přípravy na školu v rodině, podpora osvojování jazykových dovedností, podpora poskytovaná
v součinnosti asistenta pedagoga
30.
8.2
Systém péče o žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními ve škole
V ŠVP škola stanoví:
pravidla a průběh tvorby, realizace a vyhodnocování PLPP;
pravidla a průběh tvorby, realizace a vyhodnocování IVP.
V ŠVP může škola případně stanovit:
pravidla pro zapojení dalších subjektů do systému vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími
potřebami (zájmové organizace, vzdělávací instituce, sponzoři atd.);
zodpovědné osoby a jejich role v systému péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
specifikace provádění podpůrných opatření a úprav vzdělávacího procesu žáků se speciálními
vzdělávacími potřebami, jakými jsou například: dělení a spojování hodin, prodloužení základního
vzdělávání na 10 let, odlišná délka vyučovacích hodin;
učební osnovy předmětů speciálně pedagogické péče.
Příklady konkrétních zaměření předmětů speciálně pedagogické péče jsou uvedeny v Příloze
č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb. Osnovy předmětů speciálně pedagogické péče jsou v ŠVP vytvářeny
podle specifik obtíží žáků, škola dodržuje nejvyšší počet povinných vyučovacích hodin, případně
využívá jejich dělení.