RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
stupňů22. Podpůrná opatření prvního stupně uplatňuje škola nebo školské zařízení i bez doporučení
školského poradenského zařízení na základě plánu pedagogické podpory (PLPP). Podpůrná opatření
druhého až pátého stupně lze uplatnit pouze s doporučením ŠPZ23. Začlenění podpůrných opatření do
jednotlivých stupňů stanoví Příloha č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb.
8.1
Pojetí vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními
Při plánování a realizaci vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními je třeba mít na
zřeteli fakt, že se žáci ve svých individuálních vzdělávacích potřebách a možnostech liší. Účelem
podpory vzdělávání těchto žáků je plné zapojení a maximální využití vzdělávacího potenciálu každého
žáka s ohledem na jeho individuální možnosti a schopnosti. Pedagog tomu přizpůsobuje své
vzdělávací strategie na základě stanovených podpůrných opatření. Pravidla pro použití podpůrných
opatření školou a školským zařízením stanovuje vyhláška č. 27/2016 Sb.
Závazný rámec pro obsahové a organizační zabezpečení základního vzdělávání všech žáků
vymezuje RVP ZV, který je východiskem pro tvorbu ŠVP. Podle ŠVP se uskutečňuje vzdělávání
všech žáků dané školy. Pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními prvního stupně je ŠVP
podkladem pro zpracování PLPP a pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními od druhého stupně
podkladem pro tvorbu IVP. PLPP a IVP zpracovává škola.