RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Část D
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
148
9
Vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných Nadaným žákem se rozumí jedinec, který při adekvátní podpoře vykazuje ve srovnání
s vrstevníky vysokou úroveň v jedné či více oblastech rozumových schopností, v pohybových,
manuálních, uměleckých nebo sociálních dovednostech.
Za mimořádně nadaného žáka se v souladu s vyhláškou č. 27/2016 Sb. považuje žák, jehož
rozložení schopností dosahuje mimořádné úrovně při vysoké tvořivosti v celém okruhu činností nebo
v jednotlivých oblastech rozumových schopností
36.
9.1
Pojetí péče o nadané a mimořádně nadané žáky ve škole
Škola je povinna vytvářet ve svém školním vzdělávacím programu a při jeho realizaci
podmínky k co největšímu využití potenciálu každého žáka s ohledem na jeho individuální možnosti.
To platí v plné míře i pro vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných.
Výuka žáků by měla probíhat takovým způsobem, aby byl stimulován rozvoj jejich potenciálu
včetně různých druhů nadání a aby se tato nadání mohla ve škole projevit a pokud možno i uplatnit
a dále rozvíjet.
Škola je povinna využít pro podporu nadání a mimořádného nadání podpůrných opatření podle
individuálních vzdělávacích potřeb žáků v rozsahu prvního až čtvrtého stupně podpory37.
Při vyhledávání nadaných a mimořádně nadaných žáků je třeba věnovat pozornost i žákům se
speciálními vzdělávacími potřebami.
9.2
Systém péče o nadané a mimořádně nadané žáky ve škole
Při vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků vychází způsob jejich vzdělávání