Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Nejčastějšími motivy jsou podle Kohoutka: potřeby, hodnoty a ideály, zájmy, závislost na někom nebo na něčem. 

      Motivy  a  jejich  klasifikace  -    Motiv  je  dispozice.  Motiv  je  činitel,  který  zvyšuje  intenzitu  výkonu.  Zásobuje 
subjekt dostatečným množstvím energie potřebné pro výkon. Je to tedy energizační činitel. Současně je však i činitel, 
který určuje směr a obsah jednání a chování, tzn., že je i regulační činitel

Klasifikace:  
a) primární (biologic. a fyziolog. např. hlad, žízeň, bolest),  
b) sekundární (motivy kulturní a sociální) 
 
Základními  motivy  jsou  potřeby  (fyziologické,  bezpečí,  sounáležitosti  a  lásky  uznání,  seberealizace).  Dalším 
činitelem  je  pud  (vrozená  hnací  síla  k  určité  činnosti)  a  instinkt.  Motivy  formující  se  během  života  člověka  také 
aktivizují,  jsou  to  především:  zájmy,  zvyky  (silné  motivy  u  starších  lidí),  přání,  (životní  cíle,  plány,  ambice).  S 
potřebou seberealizace velmi úzce souvisí i  aspirace neboli též  ambice (systém plánů krát. i dlouhodobých, životní 
plány, životní sty, způsob života).  Dále sem patří návyky, hodnoty a postoje, city a citové vztahy. 
     Motivační  struktura  člověka  se  vyvíjí.  Dlouhodobé  neuspokojování  potřeb  může  vést  ke  strádání  a  může  dojít  k 
závažnému poškození. 
      
     Složitost  lidské  motivace  se  dále  zvyšuje  tím,  že  si  jedinec  nemusí  uvědomit  plně  svou  motivaci  v  celé  její 
složitosti.  K  důležitým  momentům  v  sebepoznání,  autoregulaci,  sebevýchově  patří  právě  plnější  poznání  a 
uvědomění  si  vlastní  motivace
  v  celé  její  složitosti.  V  tom  směru  také  pracují  poradenské,  výchovné  i 
psychoterapeutické systémy! 
 
POTŘEBY:  - 

Témata, do kterých materiál patří