Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
3. Jak se připravujete na novou třídu, případně jaké máte zkušenosti se žáky,
kteří jsou pro vás noví? Tak, příprava na novou třídu; my jsme ani žádnou neměli. Tím, že je to moje první třída, tak
jsem spíš, no nedávali jsme si přehnaná očekávání a čekal jsem prostě, co přijde; k tomu se
tak postavím, řeším.
Co jim dělá potíže; potíže, asi převzít, některým samozřejmě, takovou větší zodpovědnost
za své výsledky. Najednou s nimi netráví učitel, nebo pedagog, každou přestávku a žáci jsou
více zodpovědní za své chování, za své jednání; tak občas to neustojí a jsou divočejší, takže
spíš taková ta divokost.
4. Jakou máte zkušenost s adaptivními kurzy na začátku 6. tříd?
Nedělali jsme, nemáme žádné zkušenosti.
5. S kým spolupracujete v procesu adaptace žáků na 6. třídu a jak?
Nejčastěji s paní psycholožkou, která tráví poměrně nebo relativně dost času a ptá se žáků,
co, jako jak si zvykají, jak zvládají i nové i nové spolužáky, nové učení. Paní ředitelka se
přišla podívat, poptat se na ty ne stejné? věci.
S bývalým třídním učitelem mé současné třídy jsem se kontaktoval; seděl jsem s předchozí
paní učitelkou na 1. stupni, která mi říkala specifika jednotlivých žáků, na co si dát pozor,
s kým kamarádí, kdo je největší lump, na co si dávat pozor, a tak dále.
Co se týče toho, zda nám někdo z kolegů z 1. stupně předal zkušenosti alespoň s některými
žáky našich současných tříd, tak ano, poměrně, u některých žáků poměrně zevrubné.
Z těch, kdo nás předem upozorňoval na učební či jiná specifika některých žáků, tak něco
angličtináři, angličtináři a kolega z informatiky, tak už, už se s nimi setkali, je učili na 1.
stupni, tak jsem měl nějaké, nějaké informace o chování žáků.
Potřebná dokumentace či individuální vzdělávací plány žáků mi byly předány; samozřejmě.
Se školní psycholožkou je poměrně hodně úzká spolupráce. K některým žákům paní
psycholožka chodí, věnuje se; problémy řešíme s paní psycholožkou, pokud nějaké máme.