Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

3. Jak se připravujete na novou třídu, případně jaké máte zkušenosti se žáky, 

kteří jsou pro vás noví? Tak, příprava na novou třídu; my jsme ani žádnou neměli. Tím, že je to moje první třída, tak 
jsem spíš, no nedávali jsme si přehnaná očekávání a čekal jsem prostě, co přijde; k tomu se 
tak postavím, řeším. 
Co jim dělá potíže; potíže, asi převzít, některým samozřejmě, takovou větší zodpovědnost 
za své výsledky. Najednou s nimi netráví učitel, nebo pedagog, každou přestávku a žáci jsou 
více zodpovědní za své chování, za své jednání; tak občas to neustojí a jsou divočejší, takže 
spíš taková ta divokost. 
 

4. Jakou máte zkušenost s adaptivními kurzy na začátku 6. tříd? 

Nedělali jsme, nemáme žádné zkušenosti. 
 

5. S kým spolupracujete v procesu adaptace žáků na 6. třídu a jak? 

Nejčastěji s paní psycholožkou, která tráví poměrně nebo relativně dost času a ptá se žáků, 
co, jako jak si zvykají, jak zvládají i nové i nové spolužáky, nové učení. Paní ředitelka se 
přišla podívat, poptat se na ty ne stejné? věci. 

S bývalým třídním učitelem mé současné třídy jsem se kontaktoval; seděl jsem s předchozí 
paní učitelkou na 1. stupni, která mi říkala specifika jednotlivých žáků, na co si dát pozor, 
s kým kamarádí, kdo je největší lump, na co si dávat pozor, a tak dále. 
Co se týče toho, zda nám někdo z kolegů z 1. stupně předal zkušenosti alespoň s některými 
žáky našich současných tříd, tak ano, poměrně, u některých žáků poměrně zevrubné. 
Z těch, kdo nás  předem  upozorňoval  na učební  či  jiná specifika některých žáků, tak něco 
angličtináři, angličtináři a kolega z informatiky, tak už, už se s nimi setkali, je učili na 1. 
stupni, tak jsem měl nějaké, nějaké informace o chování žáků. 
Potřebná dokumentace či individuální vzdělávací plány žáků mi byly předány; samozřejmě. 
Se  školní  psycholožkou  je  poměrně  hodně  úzká  spolupráce.  K některým  žákům  paní 
psycholožka chodí, věnuje se; problémy řešíme s paní psycholožkou, pokud nějaké máme. 
 

Témata, do kterých materiál patří