Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Příloha č. 5: Záznam z rozhovoru třídních učitelů školy ZŠ D přepsaný do písemné podoby 
 
 
Záznamový arch 

Čas rozhovoru: středa, 8. listopad 2017, 8:00 

Škola: ZŠ D  
Délka praxe:   
 2. rok, 9. rok 

Třídnictví:  1. rok, 5. rok 

1. Jak probíhá přechod žáků do 6. třídy na vaší škole, případně jaké s tím máte 

zkušenosti? Kolektivy žáků zůstávají vesměs stejné nebo podobné. Jestli přijdou někteří žáci z okolních 
menších  vesnic;  to  znamená,  ke  mně  do  třídy  přišli  3  noví  žáci  a  samozřejmě  se  změní 
kolektiv, někteří odejdou na gymnázia, na osmiletá gymnázia, žáci. Žáci měli, mojí žáci měli 
výhodu v tom, že už 5. třídu absolvovali v budově 2. stupně, tak pak nemuseli měnit  ani 
budovu. Což pro ně bylo jednodušší a ulehčilo to celkový proces toho začlenění na 2. stupeň. 
Byli jsme varováni, že, než si žáci navyknou z 1. na 2. stupeň, kde mají najednou na každý 
předmět jiného učitele, v podstatě každý má jiné nároky, tak to s nimi může zamávat, ale 
v této třídě, v mé třídě žádný problém  nenastal;  zvykli si  bez problému,  bez problému  na 
nový styl výuky. 
 

2. Jakou máte zkušenost s přípravou třídního kolektivu na nově příchozí žáky, 

případně seznámením nových žáků předem se školou? Tak, žáci, nově příchozí žáci, myslíme, že se ani nebyli dívat na naši základní školu, než sem 
přišli.  Ale  jinak  s kolektivem;  udělali  jsme  různé  rozhovory,  nějaké  seznamovací  hry  a 
naštěstí se začlenili nově příchozí naprosto bez problémů, byli přijati, pochopili koncepty 
třídy a našli v ní své místo; že se nesnažili nabourat zavedené standarty, by se dalo říct, nebo 
zavedený chod třídy a prostě se do ní pěkně začlenili. 
Třídu jsme vedli nebo měli jsme s nimi jeden den, takový projekt, když žáci 5. třídy šli na 
pokusy fyzikální, že jsme jim představovali fyzikální pokusy; navíc je známe poměrně dobře 
z dozorů na chodbách, když byli na stejném patře, jako mám kabinet, tak pouze takovéto 
seznámení proběhlo. 
 

Témata, do kterých materiál patří