Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

6. Které informace o žácích považujete za důležité? 

Já nevím, to je těžká otázka. Já beru, že každý je jiný ten žák, a když třeba, já nevím, jestli 
jako; já to beru jako komplex, já neberu jako typ, jako když je třeba; když mi někdo řekne: 
ten má špatné známky; jo, nebo to. Já zas jako vždycky to přiřazuju tomu danému člověku, 
takže kdyby měl špatné známky, tak umí něco jiného. Určitě zdravotní informace jo; třeba 
vím, že tady mám žáka nebo žákyni, která nebo který má dietu, a to musím říct, že mi to 
skoro nikdo nepředal. Ale, jakoby naštěstí, já jsem se té holky ptal, takže jsme se s ní o tom 
bavili,  takže  mi  to  ani  nemusel  nikdo  předávat.  Ale  že  fakt  jako,  teď  dokonce  tu  byla  i 
maminka, a ještě to přesně upřesnila, co a jak, což je super; ale že by jakoby mě přesně na 
to někdo už jako doslova upozornil, tak to ne, to tam neproběhlo. Ale je pravda, že paní 
učitelka třídní, která je měla, zrovna je na mateřské, takže ona by to i tak možná asi nemohla 
předat. 

Když mi třeba řeknou, že někdo byl šikanován nebo tak, tak možná si dám na to větší pozor, 
to mě zajímá; ale jako že bych se na to ptal, asi ne. To spíš jenom, jestli mě kolegové nebo 
kolegyně upozorní, tak jo. Ale ono většinou ty paní učitelky to na tom 1. stupni mají jinak 
než pak jako. 
 

7. Co nebo kdo je zdrojem zátěže či podpory pro učitele v procesu adaptace 

žáků na 6. třídu? Tak možná bych moh  říct  jakoby, že za mě se sice bude v pondělí učit;  vlastně já, když 
v pondělí povedu, nebo budu s tou paní psycholožkou, tak nebudu učit, takže místo mě se 
bude  suplovat;  ale  vlastně  budou  suplovat  ti,  kteří  by  měli  učit  v té  6. třídě,  tak  budou 
suplovat  místo  mě.  Takže  finančně  nic,  to  je  jakoby  výměna.  Podporou  jsou  všichni 
kolegové, to určitě, i třeba vedení školy.  
A rodiče že by jako podpora, já nevím; to už spíš překážkou, já myslím, že to jsou některé 
ty děti samotní; že vlastně, já nevím, rozdal jsem ten zájem o ten adapťák, všechno jsem jim 
to pětkrát minimálně řekl, a stejně třeba po dvou týdnech, po týdnu přišel žák a řekl úplně 
jakoby pravý opak; jo, on řekl, že nechce jít, protože, já nevím, že tam bude spát ve spacáku 
třeba; a přitom jsem jim řekl, že tam spát nemusí, že můžou jít na ten program, večer se 
můžou jít vyspat domů a pak za náma můžou přijít. Takže spíš tohle jsou překážky ty děti, 
ale to jsou asi děti, to my jinak s tím zas nic udělat nemůžeme. Ale rodiče, myslím, že přímo, 
nemám  zvěsti,  že  by  jakože  by  rodiče  nechtěli  pustit  dítě  na  adapťák  nebo  že  by  jim  to 
nechtěli  zaplatit,  tak  v téhle  třídě  ne,  ne;  fakt  jako  většinou  to  je  fakt  na  těch  dětech  to 
rozhodnutí. 
 

Témata, do kterých materiál patří