Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
(?),
nebo někde na nějaké akci se potkáme, takže já je potom znám. Mám kluka teďkom v 6.
třídě, no tak v podstatě tím pádem znám všechny jeho kamarády, že tady jsou, což normálně
bych je neznal.
3. Jak se připravujete na novou třídu, případně jaké máte zkušenosti se žáky,
kteří jsou pro vás noví? V podstatě se na ně ani nijak nepřipravuju. Přidělí mi třídu a s tou potom pracuji. Až když
je dostanu, tak potom s nimi pracuji. Jinak jim povídám v nějaké třídnické hodině, aby se
oslovovali jmény, aby se ti noví příchozí navzájem poznali a aby se cítili nějak bezpečně.
Pomáhá to, že je dobrá informovanost pro ty nově příchozí žáky i pro ty stávající; jasně jim
to nějak říct. Někdy je problém, že děcka mluvené slovo nevnímají, tak jim to třeba dát ještě
na nástěnku nebo nějak. A každopádně člověk musí být důsledný, protože když je člověk
zvyklý být třídním v 9. třídě, potom zpátky se vrátí do 6. třídy, tak zas je překvapený tím, že
oni v podstatě nejsou schopní reagovat jako ti starší, že člověk musí pořád je vodit za ruku
v mnoha věcech, než je naučí trochu samostatnosti, protože oni nejsou samostatní. Ale záleží
zas na učiteli z toho 1. stupně, jestli je vede k nějaké samostatnosti nebo ne; tam jsou někdy
rozdíly.
4. Jakou máte zkušenost s adaptivními kurzy na začátku 6. tříd?
Adaptační kurzy děláme. Ti noví žáci, kteří přijdou, třeba z jiných škol, tak ty v podstatě do
toho kolektivu nějak zapracujeme prostřednictvím adaptačního kurzu. Já jsem zároveň
metodik prevence, takže v podstatě mám ten adaptační kurz na starosti se školní
psycholožkou.