Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

(?), 

nebo někde na nějaké akci se potkáme, takže já je potom znám. Mám kluka teďkom v 6. 
třídě, no tak v podstatě tím pádem znám všechny jeho kamarády, že tady jsou, což normálně 
bych je neznal. 
 

3. Jak se připravujete na novou třídu, případně jaké máte zkušenosti se žáky, 

kteří jsou pro vás noví? V podstatě se na ně ani nijak nepřipravuju. Přidělí mi třídu a s tou potom pracuji. Až když 
je dostanu, tak potom s nimi pracuji. Jinak jim povídám v nějaké třídnické hodině, aby se 
oslovovali jmény, aby se ti noví příchozí navzájem poznali a aby se cítili nějak bezpečně. 
Pomáhá to, že je dobrá informovanost pro ty nově příchozí žáky i pro ty stávající; jasně jim 
to nějak říct. Někdy je problém, že děcka mluvené slovo nevnímají, tak jim to třeba dát ještě 
na nástěnku nebo nějak. A každopádně člověk musí být důsledný, protože když je člověk 
zvyklý být třídním v 9. třídě, potom zpátky se vrátí do 6. třídy, tak zas je překvapený tím, že 
oni v podstatě nejsou schopní reagovat jako ti starší, že člověk musí pořád je vodit za ruku 
v mnoha věcech, než je naučí trochu samostatnosti, protože oni nejsou samostatní. Ale záleží 
zas na učiteli z toho 1. stupně, jestli je vede k nějaké samostatnosti nebo ne; tam jsou někdy 
rozdíly. 
 

4. Jakou máte zkušenost s adaptivními kurzy na začátku 6. tříd? 

Adaptační kurzy děláme. Ti noví žáci, kteří přijdou, třeba z jiných škol, tak ty v podstatě do 
toho  kolektivu  nějak  zapracujeme  prostřednictvím  adaptačního  kurzu.  Já  jsem  zároveň 
metodik  prevence,  takže  v podstatě  mám  ten  adaptační  kurz  na  starosti  se  školní 
psycholožkou. 
 
 

Témata, do kterých materiál patří