Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Příloha č. 3: Záznamy z rozhovorů třídních učitelů školy ZŠ B přepsaný do písemné podoby
Záznamový arch
Čas rozhovoru: pátek, 20. říjen 2017, 13:45
Škola: ZŠ B1
Délka praxe: 18 let
Třídnictví: 17. rokem, 4 krát
1. Jak probíhá přechod žáků do 6. třídy na vaší škole, případně jaké s tím máte
zkušenosti? Budova je stejná, kolektivy zůstávají prakticky stejné. Pokud ale je jenom jedna početná
třída, což bývalo; ale přijdou noví žáci z okolních škol, kteří navýší ten počet tak, že se to
musí rozdělit na dvě třídy, tak se to potom rozděluje s tím, že v podstatě ten třídní nebo další
bývalý třídní, nějak co znají nejlíp ten kolektiv té třídy, to nějak citlivě rozdělí.
Mám dojem, že oni první dva týdny pod vlivem nového prostředí jsou velmi aktivní, snaží
se zapůsobit nějak dobře. A potom najednou získají pocit, že nejsou kontrolováni, že nemají
toho jednoho třídního učitele, který je jim na starost, ale že mají vlastně různé učitele, a že
začnou povystrkovat růžky a je třeba to nějak pohlídat, aby se nerozjeli, a podobně.
2. Jakou máte zkušenost s přípravou třídního kolektivu na nově příchozí žáky,
případně seznámením nových žáků předem se školou? Když oni jsou v 5. třídě, tak já se o ně nezajímám. V podstatě než budu mít novou 6. třídu,
tak já nezjišťuju vůbec nic.
S některými žáky jsem se seznámil/a již dříve třeba v kroužku akvaristiky nebo tak, že
chodili na nějaký kroužek ke mně. Některé zas znám, protože moje děti chodí tady na školu
a v podstatě to jsou ti žáci naší školy, kteří se kamarádí s mými dětmi, tak jdou k nám dom