Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
4. Adaptační kurzy pořádáme pravidelně pro každý šestý ročník, kurz probíhá začátkem
září, je třídenní, je to výborná příležitost vzájemného poznání žáků navzájem i s třídními
učiteli.
5. Do procesu adaptace žáků se kromě třídních učitelů zapojuje ŠPP, které tvoří výchovný
poradce, školní psycholog a metodik prevence, kteří se aktivně účastní adaptačního
kurzu a spolupracují s třídními učiteli v průběhu celé školní docházky.
6. Za nejdůležitější považujeme informace o zdravotním stavu žáků, popřípadě informace
o vážných poruchách chování.
7. Zátěží mohou být žáci s vážnou poruchou chování, podporou je celý pedagogický sbor
včetně ŠPP a v ideálním případě spolupracující rodiče.
8. Pedagog se učí být třídním učitelem po celou dobu profesní dráhy, každý kolektiv je
diametrálně odlišný, což přináší nové výzvy pro každého třídního učitele. Velice
prospěšná je vzájemná komunikace s ostatními učiteli, kdy dochází k předávání
osobních zkušeností jednotlivých učitelů a jejich osvědčených metod a forem práce
v průběhu celé školní docházky žáků. Učitelé se účastní dalšího vzdělávání týkajícího
se práce s třídním kolektivem, s problémovými žáky, komunikace s rodiči, duševního a
tělesného vývoje žáků, na internetu lze najít portály zaměřené na práci s třídním
kolektivem.
Třídní učitelé mohou využít nabídky školního poradenského pracoviště, tvořeného
výchovným poradcem, metodikem prevence a psychologem.