Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
efektivněji. Co se týče především sestavování otázek v dotazníku, mohly být dané otázky lépe
kategorizovány a stupňovány. Například na škole ZŠ C měly některé děti problém pochopit
znění otázky 11 (Byl/a jsi už v 5. třídě připravován/a na více vyučovacích hodin?). U této otázky
11 jsem nakonec usoudil, že bych ji mohl buď vyřadit zcela, nebo ji přesunout k prvním čtyřem
otázkám jako pátou otázku týkající se spíše organizačních okolností než vnímání adaptace.
87
Spočítal jsem si, kolik průměrně žák, celého výzkumného vzorku, nezodpověděl otázek
v dotazníku, a vyšlo mi, že zhruba každý pátý žák nezodpověděl jednu otázku z celého
dotazníku, což mi zase tak špatné nepřipadá.
Pokud bych měl navrhnout případný další výzkum, který by navazoval na tento můj,
jistě by mohla být více prohloubena analýza dat. Mohly by například proběhnout rozhovory
s dětmi, případně i jejich rodiči za účelem posílení protektivních faktorů a eliminování faktorů
rizikových.
88
ZÁVĚR
Teoretická část mé diplomové práce se zabývá vymezením vývojového období dítěte na
přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ, dále charakteristikou zátěže a adaptace včetně
adaptačních mechanismů zejména u dětí. Na téma zátěže následně navazuje další téma o jeho
zvládání, kde jsou zejména teoreticky vymezené typy protektivních a rizikových faktorů
zvládání zátěže. Poté již nastupuje téma týkající se ISCED systému, které má přiblížit