Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

efektivněji. Co se týče především sestavování otázek v dotazníku, mohly být dané otázky lépe 

kategorizovány a stupňovány. Například na škole ZŠ C měly některé děti problém pochopit 

znění otázky 11 (Byl/a jsi už v 5. třídě připravován/a na více vyučovacích hodin?). U této otázky 

11 jsem nakonec usoudil, že bych ji mohl buď vyřadit zcela, nebo ji přesunout k prvním čtyřem 

otázkám  jako  pátou  otázku  týkající  se  spíše  organizačních  okolností  než  vnímání  adaptace. 

87 

Spočítal  jsem  si,  kolik  průměrně  žák,  celého  výzkumného  vzorku,  nezodpověděl  otázek 

v dotazníku,  a  vyšlo  mi,  že  zhruba  každý  pátý  žák  nezodpověděl  jednu  otázku  z celého 

dotazníku, což mi zase tak špatné nepřipadá. 

Pokud bych měl navrhnout případný další výzkum, který by navazoval na tento můj, 

jistě by mohla být více prohloubena analýza dat. Mohly by například proběhnout rozhovory 

s dětmi, případně i jejich rodiči za účelem posílení protektivních faktorů a eliminování faktorů 

rizikových. 

88 

ZÁVĚR 

Teoretická část mé diplomové práce se zabývá vymezením vývojového období dítěte na 

přechodu  z prvního  na  druhý  stupeň  ZŠ,  dále  charakteristikou  zátěže  a  adaptace  včetně 

adaptačních mechanismů zejména u dětí. Na téma zátěže následně navazuje další téma o jeho 

zvládání,  kde  jsou  zejména  teoreticky  vymezené  typy  protektivních  a  rizikových  faktorů 

zvládání  zátěže.  Poté  již  nastupuje  téma  týkající  se  ISCED  systému,  které  má  přiblížit  

Témata, do kterých materiál patří