Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

učitelem,  zkušenost  žáka  s vyučováním  různými  učitelů  v různých  předmětech),  byla  téměř 

potvrzena, až na mírné ne zcela potvrzení u střídání různých učitelů v různých předmětech již 

na zkušenost žáka s vyučováním různými učitelů v různých předmětech. 

U H4., formulované, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý 

stupeň  ZŠ  významně  pozitivně  ovlivňují  dostupné  pociťované  zdroje  sociální  opory,  byla 

86 

zjištěna jako nejvýznamnější podpora rodičů, především u dívek. Jinak jako protektivní faktory 

se ukázaly všechny sociální opory. 

H5. formulovaná jako úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý 

stupeň ZŠ je vyšší, čím vyšší je stupeň pociťované opory těchto žáků ze strany učitelů a školy, 

byla potvrzena u tříd ZŠB.6A, ZŠC.6A a ZŠD.6A, u třídy ZŠD.6A se zde chybějící pociťovaná 

opora ze strany učitelů a školy projevila jako rizikový faktor. 

U H6., formulované, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý 

stupeň  ZŠ  významně  negativně  ovlivňují  pociťované  zdroje  obav  v souvislosti  s daným 

přechodem, byl zjištěn největší vliv obav z učení, překvapivě vyšší (zápornější) u dívek. Obava 

z učení se zde prokázala jako jediným rizikovým faktorem. 

H7.  formulovaná  jako  úroveň  adaptace  na  učivo  u  žáků  6.  tříd  je  nižší,  čím  více  tito  žáci 

pociťovali  obavu  z učení  při  přechodu  z prvního  na  druhý  stupeň  ZŠ,  byla  mírně  ne  zcela 

Témata, do kterých materiál patří