Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
učitelem, zkušenost žáka s vyučováním různými učitelů v různých předmětech), byla téměř
potvrzena, až na mírné ne zcela potvrzení u střídání různých učitelů v různých předmětech již
na zkušenost žáka s vyučováním různými učitelů v různých předmětech.
U H4., formulované, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý
stupeň ZŠ významně pozitivně ovlivňují dostupné pociťované zdroje sociální opory, byla
86
zjištěna jako nejvýznamnější podpora rodičů, především u dívek. Jinak jako protektivní faktory
se ukázaly všechny sociální opory.
H5. formulovaná jako úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý
stupeň ZŠ je vyšší, čím vyšší je stupeň pociťované opory těchto žáků ze strany učitelů a školy,
byla potvrzena u tříd ZŠB.6A, ZŠC.6A a ZŠD.6A, u třídy ZŠD.6A se zde chybějící pociťovaná
opora ze strany učitelů a školy projevila jako rizikový faktor.
U H6., formulované, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý
stupeň ZŠ významně negativně ovlivňují pociťované zdroje obav v souvislosti s daným
přechodem, byl zjištěn největší vliv obav z učení, překvapivě vyšší (zápornější) u dívek. Obava
z učení se zde prokázala jako jediným rizikovým faktorem.
H7. formulovaná jako úroveň adaptace na učivo u žáků 6. tříd je nižší, čím více tito žáci
pociťovali obavu z učení při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ, byla mírně ne zcela