Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Jako důležité informace o žácích jsou vnímány především zdravotní stav, za závazné zdroje 

informací jsou také považovány dokumenty žáka. 

Ze zdrojů podpory a zátěže třídních učitelů žáků 6. tříd je zajímavé zjištění, že všichni zkoumaní 

učitelé uvádějí jako podporu spolupráci s rodiči, dále uvádějí také vedení školy a pedagogický 

sbor, za zátěž jsou uváděni hlavně samotní žáci, případně noví žáci či žáci s poruchami chování. 

V rámci poslední kategorie učení se býti třídním učitelem v podstatě učitelé dvou škol uvádějí 

za podpory kolegů, další dvě školy uvádějí, že tím se pedagog učí celou dobu a že, to se nedá 

předem naučit. 

Z druhé  části  výzkumu  jsem  zjistil,  že  celková  adaptace  zkoumaných  žáků  6.  tříd  na 

přechod z prvního  na druhý stupeň ZŠ je spíše dobrá, výsledná průměrná hodnota adaptace 

vyšla 0,68. 

Nebyla potvrzena H1., že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý 

stupeň ZŠ je nižší u městských (větších) škol než u vesnických (menších škol). Hodnoty vyšly 

téměř stejně, městská škola vyšla lepší s rozdílem 0,01. Usoudil jsem tedy, že nezáleží tolik na 

typu školy podle obce, ale spíše na školách a třídách dále individuálně. 

Byla potvrzena H2., že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý 

stupeň ZŠ je vyšší u dívek než u chlapců, s rozdílem 0,12. 

H3., formulovaná, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý 

stupeň ZŠ se liší  v závislosti na organizačních okolnostech souvisejících s tímto přechodem 

(typy  organizačních  způsobů  přechodů,  dřívější  setkání  žáka  s jeho  současným  třídním 

Témata, do kterých materiál patří