Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
potvrzena u všech zkoumaných žáků a u chlapců, avšak u dívek byla v podstatě vyvrácena, tedy
že obavy z učení v podstatě neohrožují celkovou adaptaci dívek na přechod z prvního na druhý
stupeň ZŠ.
Z vybraných odpovědí na otevřené otázky na mě nejvíce zapůsobila výpověď chlapce ZŠC.6Ch,
který uvedl, že nemá žádné sny a nechce žít kvůli učení. U tohoto chlapce byla zjištěna celková
spíše negativní adaptace o čisté hodnotě -1,00.
Jestliže bych měl kriticky zhodnotit některé skutečnosti týkající se mého výzkumu,
mohl být můj výzkumný vzorek více reprezentativní, byť samozřejmě vzhledem k časovým
podmínkám a reálným možnostem jsem se snažil vybrat školy tak, aby to bylo co
nejefektivnější, ale také reálné. Navíc, bohužel dvě ze tří ZŠ v Brně mi odmítly účast ve
výzkumu. Byť na druhou stranu jsem si mohl vybrat městskou školu blízko mého bydliště, což
se nestalo zřejmě, protože jsem příliš důvěřoval, že alespoň dvě ZŠ v Brně určitě najdu snadno.
Dále co se týče celkové organizace výzkumných metod, sestavování otázek do rozhovoru
i dotazníku, mám dojem, že jsem v poměrně krátkém čase sice nasbíral mnoho dat, avšak podle
mého názoru by si zasloužili ještě lepší zpracování a vyhodnocení. Například by mezi nimi
mohly být počítány složitější operace než aritmetické průměry. Dvě výzkumné metody
v diplomové práci mi připadaly docela příliš, možná by stačila jen jedna a pracovat s ní