Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zvýšila.  Bylo  by  možné  však  z toho  alespoň  usoudit,  že  s zvyšující  se  míra  obav  z učení 

částečně snižuje celkovou dobrou adaptaci na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ u chlapců, 

0,61

0,83

0,87

0,61

1,07

0,78

0,40

0,47

2

1

-1

-2

Celk

ov

á 

ad

ap

ta

ce 

žá

 6.

 tř

íd

Stupně pociťovaných obav z učení

Závislost úrovně celkové adaptace dívek a chlapců 6. tříd 

na stupni pociťovaných obav z učení

dívky

chlapci

83 

u dívek míra obav z učení  zřejmě celkovou  dobrou adaptaci  na přechod  z prvního na druhý 

stupeň ZŠ snad ani vůbec neohrožuje. Obavy z učení však nejsou globálně rizikovými faktory 

zvládání zátěže na přechod z prvního na druhý stupeň ani u dívek, ale ani ne u chlapců. 

Nakonec  bych  se  rád  alespoň  stručně  zmínil  o odpovědích  žáků  na  dobrovolnou 

otevřenou otázku.Z celého výzkumného vzorku odpovědělo na otevřenou otázku 41 % žáků 

(to je 55 žáků z 134). Odpovědi většiny z nich byly pozitivního nebo neutrálního smyslu.  

Rád  bych  zde  zmínil  mnou  vybrané  otevřené  odpovědi  od  každého  jednoho  zástupce  ze 

zkoumaných  ZŠ  (ukázky  vypracovaných  dotazníků  vybraných  žáků  6.  tříd,  kteří  uvedli 

odpověď na otevřenou otázku v dotazníku, viz Příloha 6 – 9). (Písmena v kódu žáka označují 

pohlaví, D – dívka, Ch – chlapec). 

ZŠA.6D:  Tato  dívka  se  vyjadřuje  o  obavách  týkajících  se  nenalezení  žádného 

kamaráda/kamarádky při přechodu na druhý stupeň ZŠ v souvislosti s údajnou ztrátou všech 

kamarádů ze školy, kam chodila na první stupeň ZŠ. – Hodnotím jako výpověď vyznívající 

Témata, do kterých materiál patří