Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

na druhý stupeň ZŠ významně negativně ovlivňují pociťované zdroje obav v souvislosti s daným 

přechodem. 

Graf č. 12: Působení zdrojů obav pociťovaných žáky 6. tříd 

Tento graf vychází z otázek 21 – 26. Podle grafu můžeme říci, že z pociťovaných obav žáky 

6. tříd,  celého  mého  výzkumného  vzorku,  má  největší  vliv  učení.  (Tedy  položka  21  měla 

z těchto  čtyř  položek  nejnižší  průměrnou  hodnotu.)  Obavy  z učení  u  žáků  6.  tříd  jsou  časté 

natolik, že lze přímo říci, že jsou významným rizikovým faktorem pro zvládání zátěže u žáků 

6. tříd při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ. Dále by se již v podstatě dalo říci, že v rámci 

ostatních zdrojů obav již není žádná, která by hrála srovnatelně významnou roli. Nejméně se 

žáci  obávají  neznámého  prostředí,  ale  zde  může  docházet  ke  zkreslení  dat  způsobeného 

sloučením výzkumného souboru, jehož jednotlivci zažívali různé organizační typy přechodů. 

Tyto údaje jsem porovnal mezi dívkami a chlapci. 

-0,84

0,46

0,82

0,70

1,11

učení

učitelé

spolužáci ve třídě

spolužáci ve škole

neznámé prostředí

Hod

n

ot

ad

ap

ta

ce 

žá

 6.

 tř

íd

v r

ám

ci

 z

d

roj

ů

 ob

av

Zdroje obav (rizikové faktory)

Působení zdrojů obav pociťovaných žáky 6. tříd 

80 

Graf č. 13: Působení zdrojů obav pociťovaných dívkami a chlapci 6. tříd 

Podle hodnot lze říci, že z žáků 6. tříd mého výzkumného vzorku, více obav (čím nižší hodnota 

adaptace)  z učení  pociťují  dívky  než  chlapci.  U  ostatních  zdrojů  obav  zase  naopak  dívky 

vykazují nižší míru obav než vyšší, byť tyto ostatní zdroje obav tedy neprokázaly, že by byly 

Témata, do kterých materiál patří