Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Graf č. 6: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na změně kolektivu  

Vycházíme nyní z otázky 2. Zcela analogicky se ukázalo, že skupina zkoumaných žáků, která na 

prvním stupni měla stejné spolužáky, měla i nelepší celkovou adaptaci na přechod. Opačně pak 

tomu bylo u skupiny žáků, u nichž došlo s přechodem na druhý stupeň zcela ke změně kolektivu 

spolužáků, tedy přišla mezi spolužáky nové. 

0,63

0,56

0,48

stejná škola jako 1. stupeň

1 – 4 roky jiná škola  

jiná škola celý 1. stupeň

Celk

ov

á 

ad

ap

ta

ce 

žá

 6.

 tř

íd

Změna prostředí

Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na změně prostředí

0,70

0,53

0,37

stejný kolektiv jako 1. stupeň

zhruba polovina kolektivu

jiný kolektiv celý 1. stupeň

Celk

ov

á 

ad

ap

ta

ce 

žá

 6.

íd

Změna kolektivu

Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na změně kolektivu

75 

 Graf č. 7: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd  

na jejich setkání se s třídním učitelem již před přechodem na druhý stupeň ZŠ 

Graf vychází z otázky 3. Ukázala se zde skutečnost, že čím častěji se žáci 6. tříd setkali se svým 

třídním učitelem, tím lepší je jejich celková adaptace. Pokud se s daným třídním učitelem dříve 

nesetkali  vůbec,  mohlo  to  být  například  kvůli  neprojevování  zájmu  se  setkat  ze  strany  učitele. 

Případně však tito žáci mohli být zcela na jiné škole. 

Graf č. 8: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd  

na střídání různých učitelů v různých předmětech již na prvním stupni ZŠ 

Tento graf vychází z otázky 4. Neprokázalo se zde, že nejvyšší míra střídání různých učitelů na 

prvním  stupni  má  největší  význam  pro  celkovou  adaptaci.  Pokud  však  žáci  měli  na  prvním 

Témata, do kterých materiál patří