Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

práci s třídním kolektivem, s problémovými žáky, na komunikaci s rodiči, duševní i tělesný vývoj 

žáků.  

 ZŠB:  Přímo  podle  praktických  zkušeností,  oba  učitelé  hovořili  o  „hození“  do  třídnictví.  Jeden 

z učitelů  tvrdí,  že  se  to  nedá  naučit,  údajně  ani  vysokým  školám  by  se  nemělo  vyčítat,  že  to 

nenaučí, je třeba si tuto skutečnost prožít se všemi problémy; tvrdí, že mu to však šlo a zjišťuje, 

že je to  stále lepší a je vlastně rád, že to  na něj přišlo  najednou. Druhý  z učitelů  uvádí  pomoc 

starších kolegů v kabinetě prostřednictvím rad a kontroly. 

ZŠC: Tento učitel má již zkušenost s třídnictvím jednoho třídního kolektivu po celou jeho školní 

docházku na 2. stupni ZŠ, tedy kolektivu, jež prošel od 6. do 9. ročníku, a udává, že při svých 

počátcích třídnictví se ptal kolegů s delší praxí, co má jak dělat, v čemž mu pomáhali, a nyní zase 

sám předává nabyté zkušenosti dalším kolegům. 

ZŠD:  Zde  se  tito  učitelé  třídními  učiteli  stále  učí,  zvláště  pak  jeden  z nich,  který  je  učitelem 

s celkovou  praxí  2.  rokem  a  třídnictvím  úplně  1.  rokem.  Uvádí,  že  nejdůležitější  je  na  počátku 

získat k žákům přístup, prokázat jim svou poskytovanou oporu. Netvrdí, že by se měl na třídnictví 

učit  nějak  speciálně,  podotýká  dále  zejména  podporu  zkušenějších  kolegů,  kteří  poradí 

s dokumentací či organizací třídních schůzek. 

 –  Daná  výpověď  je  především  čistě  z pohledu  začínajícího  učitele,  který  se  právě  nachází 

Témata, do kterých materiál patří