Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

usoudit, že o něco větší praxi má první učitel, který během své 18leté pedagogické praxe nebyl 

třídním učitelem jen jednou. Nicméně druhý učitel je třídním učitelem v pořadí již po 5., což zase 

dává více zkušeností s více různými žáky, navíc po kratší dobu než první učitel. 

ZŠC: Délka praxe 9 let a třídnictví 5. rokem, třídním učitelem již v pořadí po 2. – Usoudil bych, 

že jde relativně o mírnou pokročilost v délce praxe i třídnictví.

ZŠD: Délka praxe 2. rokem a třídnictví 1. rokem u jednoho učitele. U druhého učitele délka praxe 

9. rokem a třídnictví 6. rokem. – Co se týče délky praxe i třídnictví, první učitel je v podstatě úplný 

nováček, druhý učitel již mírně pokročilý.

2. Typy organizačních okolností související s přechodem z prvního na druhý stupeň ZŠ 

ZŠA: V rámci školy je jiná budova pro 1. stupeň a jiná pro 2. stupeň. Do 6. třídy přicházejí žáci 

z okolních  dvou  vesnic.  Obvykle  jsou  třídy  dvě,  jedna  s žáky  ze  zdejší  vesnice,  druhá  s žáky 

vedlejších vesnic.  

 – Odpovídá typu [–, +] a [–, –] žáků. 

65 

ZŠB: V rámci školy je stejná budova pro 1. i  2.  stupeň. Do 6. třídy  přicházejí žáci  z okolních 

vesnic, obvykle až tří vesnic. Žáků bývá většinou poměrně hodně na to, aby v podstatě byly dvě 

6. třídy, tyto třídy obvykle tvoří jednak žáci zdejší vesnice, kdy do jedné přichází pár žáků ze dvou 

okolních vesnic a do druhé třídy pár žáků z jiné okolní vesnice.  

 – Odpovídá typu [+, –] a [–, +] žáků. 

ZŠC: Škola má pro 1. i 2. stupeň stejnou budovu. Do 6. třídy pravidelně z blízké menší vesničky 

Témata, do kterých materiál patří