Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
usoudit, že o něco větší praxi má první učitel, který během své 18leté pedagogické praxe nebyl
třídním učitelem jen jednou. Nicméně druhý učitel je třídním učitelem v pořadí již po 5., což zase
dává více zkušeností s více různými žáky, navíc po kratší dobu než první učitel.
ZŠC: Délka praxe 9 let a třídnictví 5. rokem, třídním učitelem již v pořadí po 2. – Usoudil bych,
že jde relativně o mírnou pokročilost v délce praxe i třídnictví.
ZŠD: Délka praxe 2. rokem a třídnictví 1. rokem u jednoho učitele. U druhého učitele délka praxe
9. rokem a třídnictví 6. rokem. – Co se týče délky praxe i třídnictví, první učitel je v podstatě úplný
nováček, druhý učitel již mírně pokročilý.
2. Typy organizačních okolností související s přechodem z prvního na druhý stupeň ZŠ
ZŠA: V rámci školy je jiná budova pro 1. stupeň a jiná pro 2. stupeň. Do 6. třídy přicházejí žáci
z okolních dvou vesnic. Obvykle jsou třídy dvě, jedna s žáky ze zdejší vesnice, druhá s žáky
vedlejších vesnic.
– Odpovídá typu [–, +] a [–, –] žáků.
65
ZŠB: V rámci školy je stejná budova pro 1. i 2. stupeň. Do 6. třídy přicházejí žáci z okolních
vesnic, obvykle až tří vesnic. Žáků bývá většinou poměrně hodně na to, aby v podstatě byly dvě
6. třídy, tyto třídy obvykle tvoří jednak žáci zdejší vesnice, kdy do jedné přichází pár žáků ze dvou
okolních vesnic a do druhé třídy pár žáků z jiné okolní vesnice.
– Odpovídá typu [+, –] a [–, +] žáků.
ZŠC: Škola má pro 1. i 2. stupeň stejnou budovu. Do 6. třídy pravidelně z blízké menší vesničky