Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

ne. Tito učitelé zřejmě nikoliv.

5. Spolupráce třídních učitelů v procesu adaptace žáků na 6. třídu 

ZŠA: S bývalými třídními učiteli žáků, se školním pedagogickým pracovištěm (SPP) tvořeného 

z výchovného poradce, metodika prevence, součástí je i školní psycholog. 

ZŠB: Se kolegy na druhém stupni některých předmětů. Jeden z učitelů i s bývalými učiteli žáků, 

druhý  učitel  však  nikoliv,  nekontaktuje  ani  bývalou  třídní  učitelku.  Dále  spolupráce  se  školní, 

případně externí psycholožkou, jeden z těchto učitelů je sám metodik prevence, sledují klima ve 

třídách,  podchycení  náznaků  patologických  jevů.  Neosobní  spolupráce  s pracovníky 

z pedagogicko-psychologické poradny.  

ZŠC: S veškerými učiteli, kolegy různých předmětů. Na dané škole nemají učitelé kabinety zvlášť, 

mají  společnou  sborovnu.  Spolupráce  s vedením  školy,  výchovným  poradcem,  preventistou, 

komunikace na hodně dobré úrovni. Školní psycholog zde není,  mohou  však oslovit externího 

psychologa. 

ZŠD: Spolupráce s psycholožkou, ředitelkou, bývalými učiteli z 1. stupně žáků současné třídy, 

s kolegy jiných předmětů. Úzká spolupráce především se školní psycholožkou. 

– Tentokrát bych celkově u všech škol usoudil, že jejich vzájemná spolupráce je v rámci jejich 

kompetencí protektivním faktorem zvládání zátěže žáků spojeného s přechodem na druhý stupeň. 

6. Vnímání důležitých informací žáků 

ZŠA: Nejdůležitější je zdravotní stav žáka a informace o vážných poruchách chování. 

67 

ZŠB: Oba učitelé se shodují, že známkám nepřikládají velkou váhu, dále že pokládají za důležité 

takové  informace  od  žáků,  které  pocházejí  od  kolegů,  především  z jejich  zkušeností.  Jeden 

Témata, do kterých materiál patří