Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zápornému číslu. Tedy pokud žák na dané škole nebyl dříve žákem, respektive pokud dříve nebyl 

spolužákem  svých  současných  spolužáků 6.  třídy,  uvažuji,  že  jde  o  skutečnosti,  jež  jsou 

nejrizikovějšími  faktory,  proto  těmto  odpovědím daných  otázek  dávám  číselnou  hodnotu  -2. 

Pokud  naopak  však  žák  již  na  dané  škole  byl  žákem  po  celý  první  stupeň  ZŠ  a  byl  již  dříve 

63 

spolužákem (téměř) všech svých současných spolužáků 6. třídy, usuzuji, že jde spíše o neutrální 

nebo jen mírně pozitivní faktory, proto těmto odpovědím daných otázek dávám pouze číselnou 

hodnotu 1. Prostředním dvěma možnostem pak číselnou hodnotu -1. 

Od otázky 3 jsou již v rámci nabízených možností použity vždy 4 číselné hodnoty

Otázka  3  týkající  se  dřívějšího  setkání  s novým  třídním  učitelem  (NU)  a  otázka  4  zjišťující 

relativní  frekvenci  střídání  různých  učitelů  na  prvním  stupni  ZŠ  (RU)  souvisí  s  protektivními 

faktory zátěže na straně školy. Proto v případě odpovědi „ano“ u těchto otázek dávám hodnotu 

kladnou. 

Otázky 5 – 30 již spadají do hlavní části dotazníku, která zjišťuje faktory adaptace na přechod 

z prvního na druhý stupeň ZŠ. Z této části dále v rámci analýzy dat vyhodnocuji celkovou úroveň 

adaptace, což udávám jako aritmetický průměr ze všech číselných hodnot odpovídajících každé 

žákem zvolené odpovědi u všech těchto otázek

Otázky 5 – 20 a 28 – 30 zjišťují faktory pozitivní adaptace, v případě odpovědi „ano“ u těchto 

Témata, do kterých materiál patří