Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

otázek dávám číselnou hodnotu kladnou, tedy číselné hodnocení je v pořadí 2, 1, -1, -2. Otázku 30 

pojímám vždy za pozitivní, neboť ji usuzuji jako spokojenost žáka s vlastním odhadem. 

Otázky 20 – 27 zjišťují faktory negativní adaptace, v případě odpovědi „ano“ u těchto otázek 

dávám číselnou hodnotu zápornou, tedy číselné hodnocení je v pořadí -2, -1, 1, 2. Zvolení těchto 

otázek,  zaměřených  na  faktory  negativní  adaptace,  v závěrečné  části  dotazníku  bylo  rovněž  za 

účelem  zamezení  formálně  jednotvárného  stylu  bezmyšlenkovitě  vybíraných  odpovědí  žákem, 

tedy i ke zmenšení celkové absolutní číselné hodnoty v součtu u daného žáka. 

Ze specifických skupin otázek, v rámci otázek 5 – 30, bych rád podotkl hlavně 

otázky 16 – 20 zjišťující úroveň pociťované podpory  

otázky 21 – 26 zjišťující úroveň pociťovaných obav

Na závěr položená otevřená otázka je dobrovolná. Žáci tedy na tuto otázku odpovídat 

sice povinně odpovídat nemuseli, ale mohli. Pokud na tuto otázku žák neodpověděl, formálně jsem 

za to přidělil hodnotu 0. Jestliže žák na otázku reagoval v čistě negativním duchu, přidělil jsem za 

tuto odpověď hodnotu -1, v jiném případě hodnotu 1 (mohlo se jednat o reakci v pozitivním, ale 

i neutrálním duchu) (ukázky vypracovaných dotazníků vybraných žáků 6. tříd z jednotlivých škol, 

zpravidla z těch, kteří významně reagovali na položenou otevřenou otázku, viz Příloha 6 – 9) 

2.3  Analýza dat a interpretace 

Následně  zde  již  uvádím  samotnou  analýzu  získaných  dat,  tato  data  vyhodnocuji, 

interpretuji a zdůvodňuji.  

Obě části výzkumu uvádím zvlášť.  

Témata, do kterých materiál patří