Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
otázek dávám číselnou hodnotu kladnou, tedy číselné hodnocení je v pořadí 2, 1, -1, -2. Otázku 30
pojímám vždy za pozitivní, neboť ji usuzuji jako spokojenost žáka s vlastním odhadem.
Otázky 20 – 27 zjišťují faktory negativní adaptace, v případě odpovědi „ano“ u těchto otázek
dávám číselnou hodnotu zápornou, tedy číselné hodnocení je v pořadí -2, -1, 1, 2. Zvolení těchto
otázek, zaměřených na faktory negativní adaptace, v závěrečné části dotazníku bylo rovněž za
účelem zamezení formálně jednotvárného stylu bezmyšlenkovitě vybíraných odpovědí žákem,
tedy i ke zmenšení celkové absolutní číselné hodnoty v součtu u daného žáka.
Ze specifických skupin otázek, v rámci otázek 5 – 30, bych rád podotkl hlavně
otázky 16 – 20 zjišťující úroveň pociťované podpory
a otázky 21 – 26 zjišťující úroveň pociťovaných obav.
Na závěr položená otevřená otázka je dobrovolná. Žáci tedy na tuto otázku odpovídat
sice povinně odpovídat nemuseli, ale mohli. Pokud na tuto otázku žák neodpověděl, formálně jsem
za to přidělil hodnotu 0. Jestliže žák na otázku reagoval v čistě negativním duchu, přidělil jsem za
tuto odpověď hodnotu -1, v jiném případě hodnotu 1 (mohlo se jednat o reakci v pozitivním, ale
i neutrálním duchu) (ukázky vypracovaných dotazníků vybraných žáků 6. tříd z jednotlivých škol,
zpravidla z těch, kteří významně reagovali na položenou otevřenou otázku, viz Příloha 6 – 9)
2.3 Analýza dat a interpretace
Následně zde již uvádím samotnou analýzu získaných dat, tato data vyhodnocuji,
interpretuji a zdůvodňuji.
Obě části výzkumu uvádím zvlášť.