Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Údaje od třídních učitelů žáků 6. tříd ZŠB, ZŠC a ZŠD  sice byly získávány pracněji, nicméně 

kvalita průběhu tohoto získávání dat i data samotná byla bezesporu vyšší. Od těchto učitelů byly 

údaje  nejdříve  získány  již  skutečným  rozhovorem,  z jehož  průběhu  jsem,  vždy  při  vědomí 

a povolení daných učitelů, pořídil hlasové záznamy. Tyto hlasové záznamy jsem následně přepsal 

do písemné podoby (záznamy z rozhovorů třídních učitelů škol ZŠ B, ZŠ C a ZŠ D v písemné 

podobě viz Příloha č. 3 – 4). 

Abych mohl dále analyzovat a interpretovat samotné získané údaje od všech třídních učitelů žáků 

6. tříd, tematicky jsem si je rozdělil.  

Tímto  jsem  získal  8  tematických  kategorií  dat  třídních  učitelů  žáků  6.  tříd  sloužících 

k charakteristice těchto učitelů a jejich školy: 

62 

1.  Délka praxe a třídnictví třídních učitelů 

2.  Typy organizačních okolností související s přechodem z prvního na druhý stupeň ZŠ 

3.  Příprava na žáky 6. tříd předem 

4.  Konání adaptačního kurzu a jiné akce spojené s adaptací žáků 

5.  Spolupráce třídních učitelů v procesu adaptace žáků na 6. třídu 

6.  Vnímání důležitých informací žáků 

7.  Zdroje zátěže a podpory pro třídní učitele v procesu adaptace žáků na 6. třídu 

8.  Učení se býti třídním učitelem 

Pro zpracování dat z dotazníků žáků 6. tříd v druhé části výzkumu jsem nejdříve u každé 

otázky (položky) přiřadil číselné hodnoty jednotlivých nabízených odpovědí. Obvykle jsem u 

každé otázky použil 4 číselné hodnoty, -2, -1, 1 a 2. Případně jen 3 číselné hodnoty, -2, -1, 1. 

V obou případech jsem  zde sice nyní hodnoty seřadil vzestupně, nebylo však tomu takto v rámci 

Témata, do kterých materiál patří