Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

rizikovým faktorem. Pokud žák již před přechodem na druhý stupeň ZŠ znal svého třídního 

učitele, bude mít žák o něm větší jistotu, že již o tomto učiteli něco ví, může například lépe 

vědět, co od daného učitele lze očekávat. Pokud žák již dříve zažil střídání více učitel v různých 

předmětech, mohl již nabýt zkušenosti s více různými typy osobností. 

H4. Úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ významně 

pozitivně ovlivňují dostupné pociťované zdroje sociální opory. – Sociální opora, tedy opora lidí, 

je protektivním faktorem zvládání zátěže. Ve svém výzkumném vzorku zjišťuji, které zdroje 

sociální opory pozitivně ovlivňují celkovou adaptaci více a které méně. 

H5. Úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ je vyšší, 

čím  vyšší  je  stupeň  pociťované  opory  těchto  žáků  ze  strany  učitelů  a  školy.  –  Pociťovaná 

podpora ze strany učitelů a školy je protektivním faktorem zvládání zátěže ze strany školy. Čím 

je tato podpora vyšší, tím má žák vyšší předpoklady pro úspěšnější zvládání zátěže spojeného 

s přechodem z prvního na druhý stupeň ZŠ. 

H6. Úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ významně 

negativně ovlivňují pociťované zdroje obav v souvislosti s daným přechodem. – Obava nebo 

strach  je  negativní  emoce,  která  může  prohlubovat  zátěž,  případně  být  rizikovým  sociálním 

faktorem zátěže. Obdobně jako u H4., ve svém výzkumném vzorku zjišťuji, které zdroje obav 

Témata, do kterých materiál patří