Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

stihla vyplnit do 20 minut. 

Kromě  výběru  a  realizace  výše  uvedených  metod  jsem  také  formuloval  a  zdůvodnil 

následujících 7 výzkumných hypotéz: 

H1. Úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ je nižší u 

městských (větších) škol než u vesnických (menších škol). – Čím je škola větší, tím více žáci 

mohou v dané škole pociťovat anonymitu, být méně v osobním kontaktu s učiteli, či mít obavy 

z nového velkého prostoru. Čím je škola naopak menší, vesnické školy, tím více žáci mohou 

sebe v rámci školy vnímat v rámci užšího komplexu a pociťovat větší míru sounáležitosti. 

H2. Úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ je vyšší 

u dívek než u chlapců. – V souvislosti se zvládacími (copingovými) strategiemi ve srovnání u 

mužů a žen, potažmo chlapců a dívek, ženy například vyhledávají více sociální oporu a také je 

jim více poskytována, což může být účinné v situaci obav z nadcházející změny a vyrovnání se 

s ní (Křivohlavý, 2009). 

58 

H3. Úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ se liší  

v závislosti na organizačních okolnostech souvisejících s tímto přechodem (typy organizačních 

způsobů  přechodů,  dřívější  setkání  žáka  s jeho  současným  třídním  učitelem,  zkušenost  žáka 

s vyučováním  různými  učitelů  v různých  předmětech).  –  Pokud  žák  s přechodem  na  druhý 

stupeň  ZŠ  přichází  do  neznámého  prostorového  a  sociálního  prostředí,  může  to  být  pro  něj 

Témata, do kterých materiál patří