Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
54
28. Ve své třídě na 2. stupni se cítím dobře.
29. Učivo na 2. stupni zvládám.
30. To, co jsem při přechodu z 1. na 2. stupeň očekával/a, se naplnilo.
Nakonec byla položena ještě jedna dobrovolná otevřená otázka:
Pokud bys ještě něco rád/a poznamenal/a k tomu, jaký byl pro tebe přechod
z 1. na 2. stupeň, máš prostor: (vytečkování 5 řádků).
1.4 Výzkumné metody a hypotézy
Pro získání výzkumných údajů týkajících se přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ od
třídních učitelů žáků 6. tříd ze 4 (– 5) škol, celkem 7 učitelů, i samotných žáků 6. tříd ze 4 škol,
celkem 7 tříd, jsem použil metodu polokvantitativního a kvantitativního výzkumu (umožňující
získané údaje vyhodnotit číselně). U každé z obou skupin účastníků (v uvedeném pořadí) jsem
tedy použil jinou metodu, a to celkem 2 výzkumné metody, a to interview (rozhovor)
a dotazník.
V této podkapitole bych obecněji popsal obě tyto metody a u interview pak ještě také uvedl její
konkrétní použitý druh.
Namísto slova interview používají někteří autoři slovo rozhovor. Význam slova rozhovor
je však širší, tedy ne každý rozhovor je interview.
Interview je výzkumná metoda, jež umožňuje zachytit fakta a zároveň se i hlouběji dostat do
názorů a postojů respondentů (účastníků výzkumu). Obvykle jde o kontakt tváří v tvář, díky čemuž
můžeme zároveň sledovat i některé vnější reakce respondenta. Jelikož jsou obsahem interview
otázky kladené výzkumníkem a odpovědi respondenta, můžeme jako výzkumníci právě podle jeho
určitých vnějších reakcí pohotově nasměrovat postupný průběh kladení otázek (Gavora, 2010).