Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
8. Jak jste se učil/ a být třídním učitelem/ třídní učitelkou?
Druhá část sběru dat probíhala v období listopad 2017 – leden 2018. Vždy jsem se
nejdříve domluvil s jednotlivými třídními učiteli žáků 6. tříd daných škol, kdy se bude konat
dotazování jejich žáků, zda se toho účastním osobně a budu mít ihned k dispozici potřebná data,
případně kdy si tato potřebná data následně vyzvednu. Nejdříve se uskutečnilo dotazování žáků
obou 6. tříd v ZŠ B, kde jsem byl s učiteli domluven opět na osobním setkání, a odnesl jsem si
tak potřebné výzkumné údaje od žáků přímo ihned. Se třídními učiteli žáků 6. tříd ZŠ A, ZŠ C
a ZŠ D jsem byl domluven, že dotazování žáků zrealizují bez mé přítomnosti a data žáků
z výzkumu mi následně osobně předají v příslušné škole, případně na jiném domluveném místě.
Žáci 6. tříd měli v rámci mého výzkumu vyplnit dotazník. Před odpovídáním na samotný
dotazník jim bylo sděleno, že se nemají podepisovat, každý má uvést jen název své školy, svou
třídu, své pohlaví a věk (ten byl spíše jen informační). Poté měli přibližně do 40 minut odpovídat
na následujících 30 otázek, u každé otázky vyznačit jednu z nabízených 4 odpovědí, kromě
prvních čtyř otázek (u nich odpovědi zde uvádím v závorce) se jednalo vždy o odpovědi
rozhodně ano, spíše ano, spíše ne a rozhodně ne:
1. Chodil/a jsi na tuto školu také na 1. stupni ZŠ?
(ano, po celou dobu od 1. třídy; nanejvýš 2 roky jsem na tuto školu nechodil/a; 3 – 4 roky jsem
na tuto školu nechodil/a; ne, celý 1. stupeň jsem na tuto školu nechodil/a)